roda-premsa-panells

Educació comença a desplegar la darrera fase del Pla d’Educació Digital de Catalunya

El Departament d’Educació continua el desplegament del Pla d’Educació Digital de Catalunya (PEDC), un projecte d’estratègia d’impuls digital cofinançat pel Departament, el Ministeri d’Educació i la Unió Europea – Next Generation EU a través del Mecanisme per a la Recuperació i la Resiliència (MRR). En concret, es preveu repartir un total de 32.097 panells interactius a 2.847 centres, 4.245 kits de robòtica i 2.762 maletes audiovisuals, tot i que les xifres poden variar en funció de l’evolució del nombre d’alumnes. A banda, se seguirà amb el repartiment d’ordinadors portàtils, amb una dotació de 100.000 equips per a l’alumnat de 1r i 2n d’ESO.

roda-premsa-panells

La consellera d’Educació, Anna Simó Castelló, i el director general d’Innovació, Digitalització i Currículum, Joan Cuevas, han presentat la darrera fase del desplegament en una roda de premsa aquest migdia. La consellera Simó ha volgut destacar “l’esforç del Govern per garantir l’equitat d’accés a les eines digitals de tot l’alumnat. L’objectiu no és dotar de tecnologia, la tecnologia no és un fi en si mateixa, sinó que és desenvolupar integralment els alumnes. Els centres han d’aprofitar tot el potencial i per això fem acompanyament, formació i facilitem la creació de xarxes per compartir coneixements”.

Pel que fa als panells interactius, la majoria es repartiran en el pròxim any dins del curs 2023-2024, prioritzant els centres que no en tenen, ni tampoc tenen projectors, i els centres educatius de més complexitat.