L’aparició de l’aplicació ChatGPT, el 30 de novembre del 2022, revoluciona i posa l’ús conscient de la IA en el focus mediàtic; i també en l’àmbit educatiu, atès que l’alumnat comença a utilitzar aquesta tecnologia amb una repercussió notable.
Vist l’interès creixent per l’ús de la IA en educació, el Departament d’Educació ha creat un grup de treball específic, per tal de fer seguiment de l’ús d’aquesta tecnologia i valorar-ne les aplicacions en educació.
Una de les primeres accions que el grup du a terme és l’elaboració d’aquest document, que planteja oportunitats d’ús i desafiaments de la IA i recull, també, dubtes i incerteses que encara estan per resoldre.
Aquestes infografies resumeixen els punts claus de la guia d’orientacions i recomanacions de l’ús de la intel·ligència artificial en els centres educatius.
El dimarts 13 de febrer es va celebrar la jornada L’educació que ve: La IA com a motor de millora educativa, organitzada pel Departament d’Educació amb l’objectiu de compartir inquietuds, i conèixer experiències d’èxit respecte al paper de la IA en educació.
- Data: 13 de febrer de 2024
- Hora: 16:15
- Lloc: MACBA