Microsoft 365

Conjunt d’aplicacions de productivitat basada en el núvol que ofereix un conjunt de serveis i programari com ara Word, Excel, PowerPoint, Visio i moltes altres. A més de les aplicacions de productivitat tradicionals, Microsoft 365 també ofereix OneDrive, servei d’emmagatzematge en línia.

Durant el segon trimestre del curs 2023-24 es farà l’activació progressiva del servei Microsoft 365 pels docents dels centres públics de Catalunya.

logo word

Word

Editor de text en línia

logo excel

Excel

Fulls de càlcul en línia

logo powerpoint

Powerpoint

Presentacions en línia

logo visio

Visio

Esquemes i mapes conceptuals en línia

logo onedrive

OneDrive

Emmagatzematge en el núvol

Preguntes freqüents

  1. Assegureu-vos que el vostre navegador web està configurat en català. La configuració del navegador és prioritària respecte a la configuració en la plataforma Microsoft 365.
  2. Configurar l’idioma Català a Microsoft 365 (https://www.office.com/) anant al compte d’usuari, a la configuració (roda dentada), a Idioma i fus horari i fer clic a Canvia la llengua.

Definiu l’idioma de visualització i d’altres llengües que vulgueu activar (ex. Català i Anglès):

Llenguatge

L’activació durant el curs 2023-24 es limita als docents. No hi ha data prevista per l’activació del servei pels alumnes.

No, només als centres públics.
Els centres concertats poden demanar l’activació directament amb Microsoft en el següent enllaç.

No, únicament s’activen la versió en línia de les eines ofimàtiques (Word, Excel, PowerPoint).

Calendari MS 365

Un cop activat el centre, els docents amb compte XTEC rebran un missatge de confirmació de l’activació del servei en el seu centre.​

⚠️ Per accedir al servei és necessari que aquest estigui activat en el centre educatiu.

Les credencials són el conjunt d’usuari i contrasenya.

  • Adreça d’accés al servei: www.office.com
  • Usuari: qualsevol de les opcions següents:
    • usuari XTEC@edu.gencat.cat
    • usuari XTEC@xtec.cat
  • Contrasenya: mateixa contrasenya per accedir a GICAR-Atri.

👉 És necessari configurar el MFA (sistema d’autenticació múltifactor) per poder iniciar sessió.

És un sistema que ofereix un nivell extra de seguretat per iniciar sessió en els serveis Microsoft 365. Després de validar l’usuari i la contrasenya, el sistema valida el dispositiu de l’usuari.

Aquí teniu una guia de configuració i un vídeo de resum:

No. Microsoft 365 s’afegeix a l’oferta de serveis en línia disponibles pels docents.

No. Existeix un correu intern necessari per al funcionament del servei, però no està disponible per enviar ni rebre correu. El compte de correu docent és el correu amb domini xtec.cat i el gestor de correu és el Gmail del Google Workspace XTEC.

En el moment que s’acaba la vinculació contractual amb el Departament d’educació, l’accés al servei es desactiva automàticament (també es desactiva l’accés a l’ATRI).

Una vegada desactivat el compte, la informació es conserva durant 15 dies. És possible accedir a la informació contactant amb recursos humans del Servei territorial corresponent, que activarà l’accés temporalment.

Suport

Podeu dirigir les vostres consultes a l’espai Microsoft 365 de la xarxa docent Nus. Si no heu participat mai en aquesta xarxa docent:

  1. Registreu-vos amb el vostre usuari XTEC
  2. Subscriviu-vos al grup Microsoft 365
  3. Accediu a l’espai Microsoft 365
Scroll to Top