FP & Empresa

El passat dijous 17 de febrer es va realitzar la jornada FP & Empresa,  un espai d’encontre en línia entre centres de formació professional i empreses, amb la finalitat de veure les diferents relacions i sinergies que es poden establir entre elles a través del catàleg de serveis.

L’acte va obrir amb la presentació del director general i un representant de CaixaBank Dualiza per passar posteriorment a presentar el catàleg de serveis de la formació professional.

Després es van veure serveis com FCT ,  Dual , Dual internacional i  cursos d’especialització.

Seguidament vam tenir la intervenció d’un centre del País Basc, per parlar-nos de la seva organització i  gestió de la seva carta de serveis .

A continuació es van presentar diversos casos d’èxit entre centres i empresa, on un representant d’empresa i un representant del centre ens van mostrar les bones pràctiques de crear un consell assessor d’empreses, un work-cafè amb empreses, un projecte d’Innovació, i una bona pràctica d’empresa amb l’FP Dual.

Finalment vam tenir el torn de les ponències: L’aportació de valor dels centres d’FP a les empreses i La innovació al segle XXI.

L’esdeveniment va tenir una durada de 3 hores i 14 minuts, amb un total de 17 ponents .

Un total de 574 representants de centres, i 400 empreses es van inscriure a l’acte on l’audiència obtinguda a la plataforma YouTube va ser de 1132 reproduccions diferents i una mitjana de 300 espectadores simultànies.

L’esdeveniment ha quedat gravat per poder visualitzar-se a través de la següent pàgina web:

1. Maria Martinez Barbó

El passat 17 de febrer em vaig connectar en directe a traves del canal de youtube a la jornada de trovada de les empreses i em va agradar molt de com explicaven les experiències les diverses empreses que van participar a l’esdeveniment , ja que tant a nivell educatiu com ael de l’insercio professional va ser una trovada que deixava de manifest l’enriquidor que és qie els nostres alumnes facin la FP DUAL, d’aquesta manera també veiem com el mon de la inserció laboral i de les empreses cobreixen unes necessitats estructurals i conjunturals del mercat laboral i els alumnes aproximen els seus perfils professionals aprenent i adaptamt les seves competències professionals.

De la ponència a part de’agradar-me molt com explixcaven l’experiència pionera en el Pais vasc, em va agradar que explicaven com els alumnes poden fer l’fp DUAL a l’extranger inclus fer la parceialment ( un num d’hores).
    Tamb´e em va agradar molt quan va participar una empresa de patetes de borcha chips d’aqui de Catalunya de la comarca de la Selva i explicaven com feien l’adaptació de l’alumnat amb la plantilla de l’empresa perque l’alumne se sentin agust i anes aprenent de tots els departaments en que l’alumne podia ser competent, també assanyalar que aquesta empresa tant si els alumnes es quedaven amb ells com si no els potenciaven perque també si l’alumne decidia poder-se seguir formant-se era una bona proposta per el futur que hagues fet part de la seva formació en aquesta empresa.
    En general em va agradar molt aquesta jornada, em va semblar molt enriquidora i com a professional vaig aprendre i vaig agafar molts conceptes nous que podré fer servir amb els meus alumnes al meu treball diari d’aula.

2. Maria Martinez Barbó

mmar765@xtec.cat