Cinc idees al voltant dels recursos educatius oberts (REO)

  1. Un REO comprèn materials d’ensenyament-aprenentatge i d’investigació i pot ser creat en qualsevol format i suport (no cal que sigui digital).
  2. Un REO ha de ser de domini públic o estar protegit per drets d’autor de llicència oberta. Això permet accedir al recurs, reutilitzar-ho, adaptar-ho i redistribuir-ho de manera que uns tercers també accedeixin de forma gratuïta.
  3. Un REO pot oferir-se a l’alumnat, al professorat, a les famílies o a qualsevol persona interessada en l’educació. La clau és que amb el seu ús, edició, modificació i millora es pugui adaptar a cada àmbit i context.
  4. Un REO no ha de ser un llibre de text digital. Utilitzar-ho amb aquesta funcionalitat limita la imaginació dels docents i estudiants. Un REO creat digitalment i amb una visió més global permet obtenir un material modern, útil i enriquit.
  5. A la pràctica educativa no són les eines i els materials els que donen sentit a l’educació, sinó el que fem amb aquestes eines i amb aquests materials. Així doncs, utilitzar un recurs com eXeLearning basat en un marc metodològic ens aportarà major benefici pedagògic.