Millorar la comunicació i participació digital de la comunitat educativa

NODES és un servei del Departament d’Educació que proporciona un web amb funcionalitats avançades per als centres educatius de Catalunya. Més de 2200 centres fan servir Nodes com a plataforma de difusió, però es pretén ampliar les funcionalitats per afavorir la comunicació (bidireccional) entre l'escola i les famílies.

Illustration by Freepik Storyset

El Pla de Millora d’Oportunitats Educatives, dins de àmbit 3, promou l’acompanyament, la implicació i la participació de les famílies, així com la millora de la comunicació família-escola. Millorar en la competència digital esdevé una eina bàsica per l’equitat dins la comunitat educativa.

L’Estratègia Digital de Centre (EDC) recull totes les accions que es realitzen en un centre, i les que es realitzaran a mitjà termini, per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu. Forma part de les línies d'actuació de Famílies digitals incloure a les famílies en l'estratègia digital de centre.

Illustration by Freepik Storyset

En el marc del projecte es desenvoluparà una app mòbil per facilitar la comunicació entre l'escola i la família.