Referències bibliogràfiques |
---|
OECD. AI and the Future of Skills, Volume 2. Educational Research and Innovation, OECD Publishing, Paris, 2023. 180 p. Anglès. També disponible en línia a: <https://doi.org/10.1787/a9fe53cb-en .ISBN 978-92-64-88932-3 (print); ISBN 978-92-64-82429-4 (pdf); ISBN 978-92-64-42035-9 (HTML); ISBN 978-92-64-81732-6 (epub) |
COMISSIÓ EUROPEA. Directrices éticas sobre el uso de la inteligencia artificial (IA) y los datos en la educación y formación para los educadores. Luxemburg: Oficina de Publicacions de la Unió Europea, 2022. 40 p. Castellà. També disponible en línia a: <https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/d81a0d54-5348-11ed-92ed-01aa75ed71a1/language-es/format-PDF/source-277678362?s=03>. ISBN 978-92-76-57550-4. |
GARDÓ HUERTA, Héctor (dir.); MARTÍNEZ ROMERO, Héctor (coord.) [et al.]. Els algorismes a examen. Perquè l’IA a educació. Barcelona: Fundació Bofill, 2022. 72 p. Català. També en línia a: <https://fundaciobofill.cat/publicacions/els-algorimes-a-examen>. ISBN: 978-84-124829-8-0. |
GIANNINI, Stefania. Generative AI and the future of education [en línia]. París: UNESCO, 2023. 8 p., anglès. Document. <https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000385877>. Document code: ED/ADG/2023/02 |
LEE, Stella. AI Toolkit for Educators [en línia]. EIT InnoEnergy, 2023. 23 p. Anglès. <https://drive.google.com/file/d/1VWFroszjqat8loQh0P5Iz3PPOvJ9CgKz/view?usp=sharing> |
MIAO, Fengchun. K-12 AI curricula: a mapping of government-endorsed AI curricula [en línia]. París: UNESCO, 2022. 60 p. Anglès. <https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000380602>. Document code: ED-2022/FLI-ICT/K-12. |
MIAO, Fengchun [et al.]. AI and education: guidance for policy-makers. París: UNESCO, 2021. 45 p. Anglès i castellà. També disponible en línia a: <https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000376709>. ISBN: 978-92-3-100447-6. |
SABZALIEVA, Emma; VALENTINI, Arianna. ChatGPT e inteligencia artificial en la educación superior: Guía de inicio rápido [en línia]. París: UNESCO, 2023. 14 p. Castellà. <https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000385146_spa> Document code: ED/HE/IESALC/IP/2023/12. |
UNESCO (2021): Recommendation on the Ethics of Artificial Intelligence [en línia]. París: Sector de ciències socials i humanes. 43 p. Anglès. <https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000381137>Document code: SHS/BIO/PI/2021/1. |
UNESCO (2019): Beijing Consensus on Artificial Intelligence and Education [en línia]. París: document de reunió. 2019. 70 p. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000368303 |
UNESCO (2024): Challenging systematic prejudices: an investigation into bias against women and girls in large language models [en línia iPDF]. París: International Research Centre on Artificial Intelligence. 22 p. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000388971 |