Els beneficis de la lectura en veu alta

Segons estudis científics, la lectura compartida en veu alta comporta implicacions emocionals, socials i d’adquisicó de coneixements que potencien i consoliden aspectes cognitius claus per a la infantesa, l’adolescència, la joventut i l’edat adulta.

Us compartim el reportatge que apareix al TN migdia del 19 d’abril, d’enguany, on s’expliquen els beneficis que comporta aquesta pràctica.

Tanmateix, Veualta és un projecte del Grup Enciclopèdia que té la missió de promoure la literatura i la llengua per mitjà de la lectura compartida en veu alta.

La Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya tenen un acord de col·laboració per a la coorganització del Certamen nacional infantil i juvenil de lectura en veu alta. Aquest acord neix de l’interès d’ambdues entitats per la promoció de la lectura.

El certamen està organitzat en cinc categories que comprenen des de 3r de primària fins a 4t d’ESO, pensada per a lectors i lectores d’entre 8 i 10 anys (cicle mitjà de primària). Cada centre escolar pot participar en el Certamen amb un alumne per categoria per a les categories individuals i un grup de tres alumnes per a la Tropa de Corsaris.

Els Serveis Territorials i Serveis Educatius del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, a través dels CRP (Centre de Recursos Pedagògics) i els equips d’assessors i assessores LIC (Llengua i Cohesió Social), organitzen les semifinals. La Fundació Enciclopèdia Catalana organitza les Finals territorials, on hi participen els lectors i lectores que han quedat finalistes en la fase prèvia. Cada Servei Territorial (respectant l’organització territorial del Departament d’Educació) obté un guanyador o guanyadora per categoria, i tots els alumnes que hi participen reben un obsequi.

Enguany, la Final territorial de la Catalunya Central es portarà a terme a Folgueroles, el proper divendres dia 5 de maig.