La formació “Repte connecta” que els PEE han impulsat per enfortir la xarxa comunitària i millorar l’èxit educatiu dels infants i joves.

Durant aquest curs escolar s’ha portat a terme “Repte connecta”, la formació que el Servei de Suport a la Comunitat Educativa ha impulsat per enfortir la xarxa dels Plans educatius d’entorn arreu del territori.

La formació ha tingut com a objectiu donar bases metodològiques per potenciar i consolidar la xarxa educativa dels agents que formen part dels plans educatius d’entorn. La importància de connectar els professionals que treballen per a generar oportunitats educatives és la base necessària per a una bona gestió i creació de les activitats en l’àmbit del fora escola que s’ofereixen als municipis. En aquesta formació es generen espais de reflexió i oportunitats de compartir experiències. Un dels aspectes rellevants de la formació incideix en la creació de propostes innovadores que potenciïn els vincles amb els centres educatius com a espais motors de la detecció de les necessitats d’infants i joves en situació de vulnerabilitat i potencials usuaris de les activitats que es promouen. El coneixement de l’entorn en cada territori PEE i la potencialitat de que es disposa a nivell humà és clau per enfortir la xarxa comunitària i la creació de les diferents actuacions del pla educatiu d’entorn.

Aquest dimecres 17 d’abril va acabar la primera edició, a càrrec del formador Marcelo Atilio Lasagna, i en la qual hi han participat els PEE de Manresa, Bages Sud, Les Borges Blanques, Olot, Sant Cugat del Vallès i Santa Coloma de Gramenet

La segona ja està en marxa en els PEE de Montcada i Reixac, Igualada, Salt, Balaguer i Maçanet de la Selva.