Proves d’avaluació final. Aules d’acollida

Els centres que disposen de dotació d’aula d’acollida, fan cada curs una avaluació final de l’alumnat. Aquesta avaluació consisteix en diverses proves en referència al procés d’integració escolar, i de l’aprenentatge de la llengua (comprensió i expressió oral i escrita.).

Les instruccions per poder passar les proves d’avaluació són les mateixes que les de cursos anteriors i ja es poden consultar a la pàgina corresponent a Xtec.

Us adjuntem el document Orientacions sobre les proves d’avaluació de les aules d’acollida que ha de servir per poder fer una anàlisi dels resultats.

També us informem que des de fa un parell de cursos, des d’un equip LIC d’un altre servei territorial es va crear l’opció de passar-les de forma digitalitzades, fet que us pot agilitzar el procés de correcció de les proves. Per això us compartim els dos documents explicatius (un per a Primària i un per a Secundària) i una infografia que resumeix el procés.

Els resultats s’han d’entrar en una aplicació de la Xtec, i per facilitar aquesta entrada d’informació per part dels centres, estarà oberta entre l’1 de juny i el 31 de juliol de 2023.

Algunes consideracions per a l’entrada de dades a l’aplicació:
Centres de titularitat del Departament d’Educació: Si la persona que ha d’entrar les dades no té les dades actualitzades en el sistema ATRI, o en el de la Gestió de Personal del Departament (SD), el director del centre pot
gestionar l’accés a l’aplicació d’Aules d’Acollida (ACO) dels usuaris del seu centre mitjançant l’aplicació GUAC. L’accés a l’aplicació dels docents dels centres de titularitat del Departament d’Educació es fa amb l’usuari i contrasenya GICAR (ATRI).
Centres de titularitat municipal i concertats: L’accés a l’aplicació d’Aules d’Acollida (ACO) la gestiona el titular del centre mitjançant l’aplicació GUAC, tant en el cas dels docents que hagin accedit prèviament a l’aplicació com per als usuaris nous. L’accés a l’aplicació dels docents dels centres dels quals el Departament d’Educació no és el titular es fa amb l’usuari del document d’identitat (DNI o NIE) i la contrasenya generada a través del GUAC.