Proves d’avaluació final de l’aula d’acollida

Els centres que disposen de dotació d’aula d’acollida, fan cada curs una avaluació final de l’alumnat. Aquesta avaluació consisteix en diverses proves en referència al procés d’integració escolar, i de l’aprenentatge de la llengua (comprensió i expressió oral i escrita.) Els resultats els entren en un aplicació de la Xtec.

Cal saber que tots els centres educatius que atenen alumnat nouvingut d’origen estranger, disposin o no de dotació específica d’aula d’acollida, poden fer ús d’aquestes proves com un instrument més que permeti, a tot l’equip docent, valorar el progrés del seu alumnat en l’adquisició de la llengua catalana i en la integració al nou entorn escolar. I encara amb més motiu aquest últims cursos, al llarg dels quals els condicionants organitzatius provocats per la pandèmia han marcat significativament la diversitat d’opcions estructurals dels nostres centres educatius.

Des d’ahir que ja estan actualitzades les dates i instruccions per poder passar les proves d’avaluació de les aules d’acollida a la  pàgina corresponent a Xtec.

L’aplicatiu per introduir les dades restarà obert des de l’1 de juny fins al 30 de juliol de 2022.

Us adjuntem el document Orientacions sobre les proves d’avaluació de les aules d’acollida que ha de servir per poder fer una anàlisi dels resultats.

Us informem que des del curs passat, des d’un equip LIC d’un altre servei territorial es va crear l’opció de passar-les de forma digitalitzades, fet que us pot agilitzar el procés de correcció de les proves.