El passat divendres, l’alumnat dels Programes de Formació i Inserció (PFI) d’Auxiliar de comerç i atenció al públic i d’auxiliar de muntatge i manteniment d’equips d’informàtica de l’Institut Joaquim Mir va participar activament a les III Jornades de l’Economia Social i Solidària (ESS), organitzades per l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú.
Durant el matí, es van dur a terme dues accions destacades.
De 9.00 a 9.30 h, dos alumnes de cada perfil van presentar públicament els projectes d’emprenedoria desenvolupats al llarg del curs: Mir al Plat i TecnoMir.
A la tarda, l’alumnat va dinamitzar tres carpes instal·lades a l’espai firal:
-
En una carpa conjunta, es van recollir donacions de material informàtic, que posteriorment seran reparats per l’alumnat de TecnoMir, i roba d’ocasió, que el grup de Mir al Plat gestionarà dins el seu projecte de mercat solidari.
-
En una segona carpa, el grup de comerç i atenció al públic va oferir activitats familiars relacionades amb l’àmbit comercial, pensades per apropar el seu perfil professional a la ciutadania.
-
A la tercera carpa, el grup d’informàtica va presentar tallers tecnològics amb ulleres de realitat virtual i robots, fomentant així l’interès per la tecnologia entre petits i grans.
La participació en aquestes jornades ha estat una gran oportunitat per visibilitzar el treball dels PFI, enfortir el vincle amb l’entorn i promoure valors com la sostenibilitat, la innovació i la inclusió social a través de projectes reals i compromesos amb la comunitat.
L’INS Joaquim Mir agraeix el suport i la col·laboració de totes les persones i entitats implicades en aquesta experiència formativa i transformadora.





