La botiga del PFI. Programa d’Innovació PFI a l’Institut de Guissona.

L’Institut de Guissona impulsa aquest curs 2025-2026 un projecte conjunt que connecta tres ensenyaments professionalitzadors del centre: el PFI d’Auxiliar de Comerç i Atenció al Públic (CAP), el PFI d’Auxiliar de Muntatges d’Instal·lacions Electrotècniques en Edificis (MIE) i el CFGM d’Elaboració de Productes Alimentaris (EPA).

La iniciativa parteix d’una situació real de treball i converteix el centre en un espai d’aprenentatge compartit. D’una banda, l’alumnat del CFGM d’EPA elabora i envasa productes dins les seves pràctiques. De l’altra, l’alumnat del PFI CAP munta una botiga i ven aquests productes al públic general, posant en pràctica continguts curriculars propis del seu perfil professional, com l’organització del punt de venda, l’atenció a la clientela, la presentació dels productes i la gestió de l’espai comercial.

La novetat d’aquest curs és la incorporació del PFI MIE, que aporta una mirada innovadora al projecte. El seu alumnat dissenya i crea elements que poden millorar tant la comoditat de les persones que treballen a la botiga com l’experiència de compra de la clientela. D’aquesta manera, el projecte incorpora també la capacitat d’observar necessitats reals, proposar solucions útils i aplicar-les en un context proper i funcional.

Aquest treball col·laboratiu permet que cada grup aporti els seus coneixements dins d’un repte comú i visqui un procés d’aprenentatge més significatiu, pràctic i connectat amb la realitat professional. Al mateix temps, fomenta competències transversals com el treball en equip, la responsabilitat, la comunicació, la creativitat, la resolució de problemes i la capacitat d’adaptació.

Amb aquest projecte, l’Institut de Guissona consolida una manera de treballar basada en la cooperació entre diferents itineraris formatius i en l’aprenentatge competencial, reforçant el vincle entre formació, entorn i experiència real. El resultat és una proposta educativa amb valor pedagògic, social i comunitari, en què l’alumnat aprèn fent, compartint i donant resposta a necessitats concretes.

Alumnat del PFI CAP de l’Institut de Guissona participant en un projecte conjunt de producció, venda i innovació dins del Programa d’Innovació PFI.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>