Butlletí Juliol 2025

Número 117, Juliol 2025

Benvolguts/des companys/es,

Us fem arribar el butlletí informatiu del PQiMC del mes de juliol desitjant que estigueu molt bé i a punt per les vacances que ja estan a tocar! Ens teniu a la vostra disposició per tal d’ajudar-vos en tot allò que sigui possible.

 

«El lideratge és la capacitat de traduir una visió en una realitat»  Warren Bennis

 

1. Memòria de tancament del PQiMC 2024-2025

Per tal de certificar a les persones del claustre que han participat en el Programa de Qualitat i Millora Contínua s’hauran de realitzar les següents actuacions en els terminis proposats. Els enllaços s’obriran en els pròxims dies.

1r. Introducció del professorat que tenen dret al certificat d’innovació del PQiMC a l’aplicació AGAI i signatura del pdf resultant per part del director/a del centre. (del 2 de juny al 15 de juliol)

2n. Introducció dels 5 indicadors a l’EPIQ i imprimir l’informe resultant. (abans del 15 de juliol)

3r. Omplir el formulari amb un resum dels resultats més importants i la documentació justificativa a Memòria del PQiMC del curs 2024-2025. (del 2 de juny al 15 de juliol)

2. Jornada de Cloenda

El passat 25/06/2025 vam realitzar, de forma presencial, la Jornada de Cloenda de tots els programes i projectes a la Llotja de Lleida 

En aquest enllaç podeu veure la Jornada que es va emetre en estríming.

3. qCampusFP#2025 del 7 al 11 de juliol 

Un curs més us presentem una nova edició del qCampusFP. Programa i inscripcions.

A continuació podeu trobar les formacions que, des del PQiMC, hem preparat per a tots/totes vosaltres amb els enllaços per fer les inscripcions.

Tots els cursos que ofereix el programa de qualitat seran en línia sincrònics en horari de 9.00 a 14.00 h excepte el curs Gestió documental de qualitat amb eines Google, web, Moodle que es realitzarà de 15 a 20 h.

El curs amb codi IQ és de 15 h: tres sessions de 5 h cadascuna. A l’igual que el curs amb codi GQA.

La resta són cursos de 5 h (una sola sessió).

DILLUNS 7 DIMARTS 8 DIMECRES 9 DIJOUS 10 DIVENDRES 11
IQ: 1-Introducció a la gestió de qualitat en un centre educatiu GQA: 1-Eines per la detecció, l’anàlisi i avaluació dels riscos IQ: 2-La gestió per processos Introducció d’un sistema integrat de gestió ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 IQ: 3-Auditories internes
Cèsar Riola Joan Daniel Subirats Nedi Bosch Pepita Oms Mar Costa
Gestió i desenvolupament de les auditories integrades ISO 9001, 14001 i 45001 GQA: 2-Gestió dels indicadors amb l’eina EPIQ GQA: 3-La gestió de la revisió a càrrec de la direcció en un centre educatiu El model e2cat: introducció, autoavaluació i redacció de memòria
Marta Monreal Xavier Damunt Jordi Sabaté Dolors Calabuig
Gestió documental de qualitat amb eines Google, web, Moodle
Ricardo Martínez

4. Certificació de Qualitat del servei de Formació Professional en alternança dual i intensiva que presten els centres a través de les organitzacions

El mes de juny, les empreses FEU VERT i NexTReT (Barcelona) han certificat en Excel·lència el servei dual intensiva. I l’Institut Municipal d’Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona ha recertificat en Excel·lència el servei dual intensiva.

Enhorabona

Per a la certificació de FEU VERT ha actuat, com a centre impulsor, l’Institut Montilivi (Girona) i han col·laborat: l’Institut Campclar i l’Escola Joan XXIII de Tarragona, l’Institut Castellarnau de Terrassa i La Salle Barceloneta de Barcelona

Per a la certificació de NexTReT ha actuat, com a centre impulsor, l’Institut Poblenou (Barcelona) i han col·laborat: l’Institut TIC de Barcelona i l’Institut Pla de l’Estany de Banyoles

Per a la recertificació de l’Institut Municipal d’Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona ha actuat, com a centre impulsor, l’Institut Poblenou (Barcelona) i han col·laborat: l’Institut d’Indústria Sostenible, l’Institut Lluïsa Cura i l’Institut Mare de Déu de la Mercè de Barcelona.

A hores d’ara hi ha 34 organitzacions Excel·lents i 63 certificacions.

Aquesta certificació és un reconeixement a l’esforç de les organitzacions per promocionar el desenvolupament de la formació dual (règim intensiu) i la qualitat del servei prestat. A través d’aquesta iniciativa, es vol conscienciar el teixit empresarial, els centres educatius, les organitzacions i la societat, de la necessitat d’impulsar una formació professional dual (règim intensiu) de qualitat, que contribueixi a reduir la desocupació, millorar la competitivitat de les empreses i acostar el món empresarial i l’educatiu.

Recordeu que tota la informació referent al procediment de certificació en els nivells de Compromís, Assegurament i Excel·lència i com optar a les possibles bonificacions de CaixaBank Dualitza la trobareu en el nostre Site.


També a l’Odissea al curs del Projecte de Qualitat i Millora Contínua i a la nostra pàgina web.

Per dubtes i consultes ens podeu escriure al correu  fpqualitat@xtec.cato a gestiofpdual.educacio@gencat.cat

5. CURSOS FIC

Recordeu que podeu gestionar a través del PQiMC cursos FIC (Formació interna de centre). Les característiques dels cursos FIC més rellevants són: 30 h de formació mínima, de les quals es poden fer entre 3 i 6 hores de suport amb un formador extern, que farà alguna sessió presencial/virtual i us pot ajudar a organitzar/seguir el curs. La resta d’hores del curs seran impartides per un formador intern del vostre centre amb el suport dels materials formatius que trobareu en un aula Moodle que us podem facilitar des del Projecte.
Per més informació us podeu adreçar a: fpqualitat@xtec.cat

6. Com publicar notícies al nostre NODES

Seguim interessats en què pugueu publicar notícies al nostre NODES relacionades amb la qualitat: si esteu fent formació pel claustre, si heu certificat per primer cop ISO 9001, ISO 14001 i/o ISO 45001, si esteu redactant la memòria o us presenteu al contrast del model e2cat, si voleu aconseguir altres certificacions, si certifiqueu alguna empresa en el servei d’FP dual, si participeu en alguna jornada o concurs amb relació a la gestió, o qualsevol bona pràctica interessant en relació a la gestió de centres.

A l’apartat de Recursos del nostre NODES hi trobaràs també el Tutorial.

7. Normativa:

INFORMACIONS

Estadística de les trajectòries educatives Consulta les dades dels estudis d’origen i destí de la cohort 2023-2024

Informació sobre l’organització de la matrícula i les aplicacions de gestió

DOIGC per al curs 2025-2026

Segona publicació dels DOIGC per al curs 2025-2026

Nova guia de comunicació clara: exemples pràctics que els empleats públics hem d’aplicar ja!

Personalitza el calendari del curs 2025-2026 amb el logo i els dies de lliure disposició del vostre centre al canva

DOGC

Resolució EDF/2298/2025, de 17 de juny, per la qual es fa pública la relació de centres educatius que ofereixen la formació per a la preparació de proves d’accés als cicles formatius el curs 2025-2026

Acord GOV/156/2025, de 17 de juny, pel qual s’autoritza l’ampliació de la plantilla pressupostària del Departament d’Educació i Formació Professional per atendre les necessitats de funcionament del nou curs escolar 2025-2026

BOE

Orden PJC/656/2025, de 20 de junio, por la que se modifica la Orden PJC/51/2024, de 29 de enero, por la que se desarrollan las normas legales de cotización a la Seguridad Social, desempleo, protección por cese de actividad, Fondo de Garantía Salarial y formación profesional para el ejercicio 2024.

Extracto de la Resolución de 29 de mayo de 2025 de la Secretaría de Estado de Educación, por la que se convocan los “I Premios Nacionales a Experiencias Educativas que fomentan la Competencia Digital del alumnado” para aquellas experiencias educativas que integren las tecnologías digitales en la práctica docente y que contribuyan al desarrollo de la competencia digital del alumnado

Enllaços d’interès

Un expert en tendències i fundador de diverses consultories: “Les empreses abans buscaven persones dòcils, ara rebels”

Tots els cicles d’FP tindran més de 500 hores de pràctiques a partir del curs vinent

Catalunya cerca 60.000 empreses per fer realitat la Formació Professional dual Amb aquesta nova llei, l’objectiu és redefinir la formació professional i apropar l’aula a l’empresa

Què valoren les empreses a l’hora de contractar: les pràctiques són clau, l’anglès no sempre

Illa defensa el paper “clau” de la Formació Professional per a la prosperitat de Catalunya

Competències i resultats PISA. La pandèmia de l’educació. A Catalunya, i arreu

Orientació com a remei contra a la incertesa

Els estudis en Formació Professional ja superen els universitaris en ocupabilitat Més del 73% de titulats en FP treballa, davant del 66% dels recent llicenciats als campus

La crisi de la professió docent

Els adolescents es passen 69 dies a l’any davant una pantalla, 25 més que el 2022

Ajudar a joves i adolescents amb problemes que corren el risc d’abandonarels estudis

Gestió de Qualitat

Com complir amb el nou Reial Decret de Petjada de Carboni – AENOR

Cultura d’una organització Fundació Factor Humà

Navegant la Turbulència: Reptes Actuals a la Consultoria de Gestió de Qualitat – Blog de José Daniel Blanco Alonso

Gestió educativa

Escola d’Estiu de Lideratge Educatiu – Lid Barcelona

El renaixement dels aprenents: el que podria significar per resoldre els desafiaments de talent a RRHH – Fundació Factor Humà

Transició sostenible en Formació Professional – CaixaBank Dualiza

Digitalització i Formació Professional – CaixaBank Dualiza

Agenda EduTechCluster

Gestió en general

Higiene digital: estratègies innovadores per afavorir la desconnexió en directius i treballadors – Fundació Factor Humà

Intel·ligència artificial agèntica (IAA) – Fundació Factor Humà

Un chatbot pot canviar la teva vida professional? El que diu la ciència sobre el coaching digital (i amb IA) – OBSERVATORI D’OCUPACIÓ

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>