Butlletí febrer 2021

BUTLLETÍ INFORMATIU
Número 68, febrer 2021
Benvolguts/des companys/es,
Us fem arribar el butlletí informatiu del PQiMC del mes de febrer, tot i esperant que tots i totes estigueu bé i seguiu animats per encarar els nous reptes donada la situació que ens envolta. Restem a la vostra disposició per tal de poder ajudar-vos en tot allò que sigui possible.

“El 90% de l’èxit es basa simplement en insistir” Woody Allen

Relació de temes dels quals us volem informar:
1. Des del Projecte volem donar la nostra enhorabona a l’Institut Vall d’Hebrón de Barcelona i a l’Institut Jaume Mimó de Cerdanyola del Vallès que recentment han assolit la certificació ISO 9001. La nostra sincera felicitació.

2. Volem felicitar també a l’Institut de Vic per la seva certificació en ISO 14001 i en ISO 45001 i a l’Escola del Treball de Barcelona per la seva recent certificació en la ISO 45001, normes relatives a la gestió ambiental i a la seguretat i salut en el treball. Cada vegada hi ha més centres que estan integrant els seus sistemes amb altres normes ISO fruit de l’esforç i el compromís amb la millora contínua.

3. Resultats de l’enquesta valoració del PQiMC de mig curs i detecció necessitats formatives:
% de Participació: 60,73%

Aspectes positius:
– Intercanvi d’experiències, compartir bones pràctiques, la col·laboració entre centres i el treball en xarxa.
– Assessorament, ajuda i acompanyament dels membres de l’organització i en especial dels coordinadors i coordinadores.
– Les formacions externes.
– La virtualitat

Observacions i propostes de millora:
– Sessions més pràctiques
– Qüestions negatives derivades de la virtualitat: falta de comunicació directe, problemes de connectivitat, difícil de seguir si són molt llargues, falta d’interacció.
– Compartir més documentació de referència i models entre centres.
– Volum de feina excessiva

Formacions més sol·licitades
Les cinc amb més demanda:
EINA EPIQ i gestió d’indicadors
Auditories internes, en especial la gestió en línia
Taller d’elaboració de documentació de qualitat (Mapa de processos, fitxes de procés, procediments, manual d’indicadors…)
Pla de comunicació. Comunicació interna i externa.
APLEC
I després amb la mateixa demanda:
Gestió eines TIC tant en documentació com en comunicació en línia
Introducció a la Qualitat
Gestió del risc
Sistemes de gestió àgil
ISO 14001. Enfocament a les auditories.
Autoavaluació i memòries. Organització i elaboració.
Altres: Intel·ligència artificial, coeducació, gestió del temps, gestió de les reunions i gestió de l’equip humà.

Moltes gràcies per les vostres aportacions i valoracions. Prenem nota, en les properes formacions i qCampusFP#2021 mirarem de satisfer les vostres demandes.

4. Us recordem que si voleu accedir a la nova eina d’indicadors EPIQ: Eina Pels Indicadors de Qualitat teniu tota la informació al site : https://sites.google.com/xtec.cat/indicadorspqimc/ i al manual de l’usuari https://drive.google.com/file/d/1EDSiwwOiK1EfJWgYctUX2FJ5yRYOD6IM/view
podeu demanar-ho a través del formulari següent: https://forms.gle/mkDPauAGQCav6Qic7

5. Certificació de Qualitat de la Formació Professional en alternança dual. Seguim treballant en les certificacions d’FP dual. Volem donar un pas més per establir fins a quin punt la coordinació amb l’empresa en la prestació d’aquest servei es desenvolupa amb els nivells de qualitat que demana el centre. L’obtenció del segell de qualitat està lligat al sistema de gestió del propi institut i marcat pel nivell de desenvolupament del servei d’FP dual que presta l’empresa.

En aquests moments s’han certificat 3 empreses més gràcies a la tasca realitzada per l’Institut Pere Martell de Tarragona i ja sumen un total de 15. N’hi ha dues que ja han passat l’auditoria externa acompanyades per l’Institut de Guissona i l’Institut Baix Camp de Reus i tres més que han de concretar la data per a realitzar-la a través de l’Institut Vall d’Hebron de Barcelona.
També tenim constància que tres grans empreses estan optant per a la certificació d’Excel·lència i d’altres que estan fent els tràmits per iniciar el procediment en els nivells de Compromís i d’Assegurament.
Fruit del “Conveni de col·laboració entre l’Administració de la Generalitat de Catalunya, mitjançant el Departament d’Educació, i la Fundació Bankia per a la Formació Dual, per impulsar i desenvolupar diversos projectes de foment dels ensenyaments professionals, en centres educatius de Catalunya”, es vol donar un reconeixement especial a les empreses que aquest curs assoleixin el segell de màxima qualitat: la Certificació d’Excel·lència.
La Fundació Bankia per a la Formació Dual premiarà a cinc empreses que, durant aquest curs, aconsegueixin aquesta certificació, amb una dotació econòmica igual a les despeses del propi procediment.

Tota la informació referent al procediment de certificació en els nivells de Compromís, Assegurament i Excel·lència i com optar a aquest premis de la Fundació Bankia per a la Formació Dual la trobareu en el següent enllaç.
També teniu informació a l’odissea al curs del Projecte de Qualitat i Millora Contínua https://odissea.xtec.cat/course/view.php?id=2290 i a la nostra pàgina web https://projectes.xtec.cat/qualitatfp/certificacio-dempreses-dfp-dual/
I per dubtes i consultes ens podeu escriure al correu del Projecte fpqualitat@xtec.cat

6. Formació

0004990600 Introducció a la gestió de qualitat i a la millora contínua
Curs semipresencial. VT Curs a distància (A distància). Del dilluns 22/3/2021 al 10/5/2021 de 16:30 a 18:30

0005000600 Auditories internes als centres educatius
Curs semipresencial. VT Curs a distància (A distància). Del dijous 18/3/2021 al 18/5/2021

7. Cursos FIC:

Recordeu que podeu gestionar a través del PQiMC cursos FIC (Formació interna de centre) Les característiques dels cursos FIC més rellevants són: 30 h de formació mínima, de les quals es poden fer entre 3 i 6 hores de suport amb un formador extern, que farà alguna sessió presencial/virtual i us pot ajudar a organitzar/seguir el curs. La resta d’hores del curs, seran impartides per un formador intern del vostre centre, amb el suport dels materials formatius que trobareu en un aula Moodle que us podem facilitar des del Projecte.
Per més informació us podeu adreçar a: fpqualitat@xtec.cat

8. Normativa:

Acord GOV/11/2021, de 2 de febrer, pel qual es declara l’existència d’interès públic en l’exercici de la docència, com a professorat especialista, en els ensenyaments del sistema educatiu on està legalment prevista aquesta figura, per part dels empleats públics al servei de la Generalitat de Catalunya que desenvolupen activitats en el sector públic relacionades amb els cicles formatius objecte de l’activitat docent.

Resolució EDU/178/2021, de 25 de gener, per la qual es convoquen les proves d’accés als graus en ensenyaments artístics superiors adaptats a l’Espai Europeu d’Educació Superior, corresponents al curs 2021-2022.

Resolució EDU/182/2021, de 29 de gener, de convocatòria de concurs oposició per a l’ingrés i accés a la funció pública docent i adquisició de noves especialitats.

Resolució EDU/181/2021, de 27 de gener, per la qual s’estableix un marc obert d’accés a diferents recursos de suport per a l’impuls, en l’àmbit de la formació professional, de programes, projectes i actuacions d’innovació, per a instituts que depenen del Departament d’Educació.

Resolució EDU/180/2021, de 25 de gener, de tercera modificació de la Resolució EDU/1452/2020, de 18 de juny, per la qual es nomenen els tribunals del concurs oposició per a l’ingrés i accés a la funció pública docent i per a l’adquisició de noves especialitats i de substitució de membres de comissions de selecció.

Resolució EDU/101/2021, de 21 de gener, per la qual s’estableixen els criteris i es dicten instruccions relatives al reconeixement i certificació de la innovació pedagògica per al professorat que participa en les accions del programa Erasmus+ (sectors escolar i persones adultes) i eTwinning.

9. Enllaços d’interès:

  • Gestió de Qualitat:

Align your Innovation Ecosystem Stakeholders with Clear Explore Guidance
What a great idea. A new standard for protecting intellectual property in innovation just published.
Por qué las empresas adoptan cada vez más el método ‘agile’
Un gran paso en accesibilidad. La nueva Norma EN 17210 es el primer estándar europeo de accesibilidad del entorno construido. Esta norma describe los requisitos funcionales básicos para asegurar que un entorno construido es accesible, siguiendo los principios de diseño para todos.
Generación de confianza sobre el propósito de las organizaciones …las organizaciones hoy más que nunca tienen que ser capaces de generar confianza entre todos sus grupos de interés.

  • Gestió educativa:

“Las clases por videollamada potencian que el alumno se sienta más protagonista”
Innovating pedagogy-pedagogy. Exploring new forms of teaching, learning and assessment, to guide educators and policy makers
Creating Engaging eLearning Gamification Experiences for Higher Impact
Xarxes escolars: com impacten en els aprenentatges de l’alumnat.
Busquem la superxarxa
What Is Proficiency-Based Learning? 10 Principles For Teachers
Más cerca de la educación híbrida: cómo la tecnología transforma el concepto de profesor
Finding Success in Virtual Training

  • Gestió en general:

Empleo líquido: viaje a la oficina inteligente del futuro
How to Convert PDF to Word or Word to PDF: 16 Free Online Tools [MiniTool News]
Teletreball: Impacte i regulació
Digitalización y sostenibilidad, la doble transformación pos- Covid
Supervisar el teletreball d’una manera àgil i eficient és possible si aprens com implementar-lo
Metodología OKR: que es y porque la utiliza Google con sus empleados

  • Altres: 

La disposició addicional desena de al llei orgànica 3/2018 de 5 de desembre de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals: una alternativa al dret d’accés a la informació pública?
Por qué las nuevas tecnologías determinarán la relación entre empresas y sociedad
Radiografía de los ODS en España
Atenció: us informem que rebeu aquest correu perquè formeu part del PQiMC o bé en algun moment heu fet un curs del Projecte de Qualitat. En el cas que no formeu part de les xarxes del PQiMC i voleu deixar de rebre aquest butlletí només cal que ens ho feu saber a l’adreça: fpqualitat@xtec.cat.

10. Segueix-nos:

Departament d’Educació
Projecte de Qualitat i Millora Contínua
Telèfon: 935 516 900 Extensions: 3171-3535-3479-3428.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>