III Jornada de qualitat

L’INS Comte de Rius de Tarragona acull la tercera Jornada de Qualitat a l’Ensenyament

Programa de la jornada

El Departament d’Ensenyament organitza per tercer any consecutiu la Jornada de Qualitat a l’Ensenyament i intercanvi d’experiències. Enguany aquesta Jornada, que té caràcter itinerant, es farà demà dijous 13 de novembre, a l’IES-SEP Comte de Rius de Tarragona. Aquesta jornada s’emmarca dins del projecte de Qualitat i Millora contínua impulsat per la Direcció General de Formació Professional del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

La Jornada de Qualitat a l’Ensenyament és una acció adreçada a donar a conèixer als membres de la comunitat educativa el marc teorico-pràctic de la gestió de la qualitat que s’està portant a terme en diversos instituts públics de Catalunya, tot compartint experiències de millora experimentades per aquests.

L’acte d’inauguració de la jornada es farà a dos quarts de 10 del matí i anirà a càrrec  de la directora general de Formació Professional del Departament d’Ensenyament, Maria Rosa  Fortuny, de l’alcalde de Tarragona, Joan Miquel Nadal i del director de l’IES-SEP Comte de Rius de Tarragona, Antoni Barrufet. Tot seguit el catedràtic d’Enginyeria Química de la UPC i director acadèmic de la Fundació Universitària Politècnica, Joaquim Olivé Duran, parlarà sobre La planificació i la gestió estratègica en un centre educatiu en el decurs de la conferència inaugural.Seguidament, s’obriran simultàniament les següents quatre ponències :

• Ponència A: Gestió de la qualitat en un centre educatiu, on intervindrà la directora de l’IES Quercus, Anna Torruella, i el director de l’IES Donapea de Navarra. La moderarà Salvador Soler, inspector d’Ensenyament.
  • Ponència B: Programació, desenvolupament i millora del procés educatiu, on  intervindrà el coordinador de qualitat de l’IES-SEP Lacetània, Francesc Fernández, i la directora de l’IES Escola Bonanova, Maria Àngels Chavarria. La moderarà el director de l’IES Montsià, Domènec Noguera.
  • Ponència C: Sistemes d’informació i comunicació com a eines de suport a la gestió, on intervindrà el subdirector d’FP i coordinador de qualitat de l’IES-SEP Esteve Terrades, J.A. Andrés Villena, el coordinador informàtic de l’IES-SEP La Garrotxa, Antoni Bach, el coordinador de qualitat de l’IES-SEP La Garrotxa, Xavier Verdaguer, el coordinador de qualitat de l’IES-SEP F.Vidal i Barraquer, Josep Camps i el director de l’IES Narcís Xifra, Joaquim Bosch. La moderarà el director de l’IES-SEP de l’Ebre, Àngel Aznar.
  • Ponència D: Models d’organització funcional d’un centre educatiu: l’organització del temps, la comunicació horitzontal i vertical, la presa de decisions, on  intervindrà el director de l’IES-SEP Lacetània, Francesc Vila i el director de l’IES-SEP La Garrotxa, Josep Guix. La moderarà el director de l’IES-SEP Guindàvols, Jesús Castillo.

A la tarda es portaran a terme simultàniament els següents vuit tallers: Disseny, revisió i millora del PCC; Gestió de la satisfacció dels grups d’interès d’un institut (alumnat, famílies, empreses, etc); Elaboració i desplegament del pla estratègic de centre; Organització de la gestió de la qualitat; Gestió de les empreses col·laboradores i seguiment de la FCT; Desenvolupament del sistema de qualitat. Auditories internes i externes; Acollida, seguiment, orientació i avaluació de l’alumnat i Relacions externes. Col·laboracions i aliances amb altres institucions.I finalment, es farà l’acte de cloenda de la jornada i el lliurament de certificats als assistents.Barcelona, 12 de novembre de 2003.