IX Jornada de qualitat

12 de novembre de 2009 (Campus de la UAB)

Programa de la Jornada

  • Ponència marc
    “Donde duermen los sueños (innovación & emprendimiento: una prioridad estratègica)”
    José Luis Montero, soci director d’Y.Innovación i conseller estratègic de la WMA (Autoritat Metropolitana de Washington)
  • Ponències
    • Ponència A: Equips humans i millora contínua
      “Gestió de processos i anàlisi de dades”
      Enric Brull, director d’OASI de la Diputació de Tarragona“La gestió dels equips humans a les organitzacions”
      Alicia Pomares, sòcia directora d’Humannova“La gestió de la qualitat als centres educatius de formació professional d’Escòcia”
      Rick Hollstein, Quality Audit Coordinator de l’Aberdeen College (Escòcia)
    • Ponència B: Excel·lència en la gestió pedagògica
      “Competències a ESO i Batxillerat”
      Àngel Domingo, sotsdirector general d’Ordenació Curricular i Serveis Educatius“La nova formació professional: currículum orientat a l’avaluació per competències”
      Caterina Casado, cap del Servei d’Organització del Currículum de la Formació Professional Inicial“Concreció curricular de centre a la formació professional (LOE)”
      Anabel Rodríguez, cap d’estudis d’FP, i Mari Carmen Brito, cap del departament d’informàtica de l’IES Esteve Terradas i Illa (Cornellà de Llobregat)
  • Taules Rodones
    • Taula 1: El model d’excel·lència educativa e2cat
      “El model d’excel·lència educativa e2cat”
      Joan Ras, president de Qualicat, director tècnic d’Auren i assessor del Projecte de Qualitat i Millora Contínua“Aportacions de l’avaluació e2cat per al centre educatiu”
      J.A. Andrés Villena, sotsdirector i Antoni Morales, director de l’IES Esteve Terradas i Illa (Cornellà de Llobregat)“L’avaluació e2cat a l’IES Comte de Rius”
      Francesc Roca, director, i Eduard Marcèn, coordinador de qualitat de l’IES Comte de Rius (Tarragona)

      “Integració dels resultats de l’avaluació e2cat en el sistema de gestió del centre”
      Jordi Tuset, director, i Josep M. Soler, coordinador de qualitat de l’IES Jaume Huguet (Valls)

    • Taula 2: Innovació i transferència tecnològica entre centres de formació professional i empreses
      “Models d’innovació; procés i producte, educació i empresa”
      Jaume Cabaní, director d’innovació de la Fundació Eduard Soler“Primers projectes d’innovació al Bages”
      Francisco Fernández, sotsdirector d’FP de l’IES Lacetània (Manresa)“L’FP que innova”
      Tomàs Segundo, sotsdirector d’FP, i Dani Bernard, cap de departament de mecànica de l’IES La Garrotxa (Olot)

      “Hospital virtual” 1 – 2 – 3
      Marta Sorribas, coordinador de projectes d’innovació de l’escola Bonanova (Barcelona)

    • Taula 3: Qualitat a l’aula
      “Llums i ombres del treball per competències a l’ESO en un centre certificat ISO”
      Charo Tomàs, directora, i Núria Gres, coordinadora pedagògica de l’IES de Badia del Vallès (Badia del Vallès)“Presa de decisions educatives basades en indicadors”
      Francesc Solans, coordinador de qualitat de la Fundació Cultural Privada Nostra Senyora del Carme (Balaguer)“Peer Review: una eina per a la millora de la qualitat”
      Rick Hollstein, Quality Audit Coordinator de l’Aberdeen College (Escòcia)
    • Taula 4: La gestió de la innovació estratègica
      “La gestión de la innovación y el emprendimiento: línies generales de intervención educativa”
      José Luís Montero, soci director d’Y.Innovación i conseller estratègic de la WMA (Autoritat Metropolitana de Washington)
    • Taula 5: Metodologies alternatives de formació al servei de les persones
      “Formació en alternança”
      Albert Pahisa, cap del departament d’electricitat de l’IES Badia del Vallès (Badia del Vallès)“Formació semipresencial”
      Miquel Cortés, sotsdirector de formació professional de l’IES Nicolau Copèrnic (Terrassa)“Formació professional integrada”
      Ramon Bover, coordinador del Projecte d’integració de la formació professional a Girona

      “Formació oberta”
      Jordi Blanch, coordinador d’ensenyaments a distància (DGEPAE)