inici
TED Talk -experteses

Dimecres de 9.15 a 11.00 h

Verònica Tercero – Generalitat de Catalunya – Polítiques digitals
Anna Ruiz – Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC)

Programa NewSpace – Democratitzant l’espai

Veronica Tercero

Enginyera de Telecomunicacions per la UPC, mare de tres filles i gran aficionada a l’esport i la natura.

Apassionada per la transformació digital, entesa com la manera de facilitar la innovació, oberta, digital i eficient, en un entorn de canvi i acceleració constant, pensant sempre a contribuir a fer un món millor. Ha treballat en els àmbits clau per a aquesta transformació: la consultoria tecnològica, la gestió del coneixement i el desenvolupament professional.

Ara a la Generalitat de Catalunya, coordina l’estratègia NewSpace, amb l’objectiu d’apropar les solucions i tecnologies d’espai a la societat i promocionar l’ecosistema espacial català, un sector inspirador i de gran projecció per a les properes generacions.

Anna Ruiz

Comunicadora Científica, amb grau en enginyeria de Sistemes Aeroespacials per la UPC i postgrau en comunicació per la UVic. Coordinadora del Programa Talent de l’Estratègia NewSpace dins l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC) i fundadora del projecte educatiu AulaSPUTNIK (https://aulasputnik.com/), amb l’objectiu d’educar valors a les noves generacions a través de taller sobre el sector aeroespacial.

Ha participat en voluntariats com InspiraSTEAM per inspirar vocacions científic-tecnològiques i va ser durant 2 anys la co-líder de la seu local de Barcelona de Women in Aerospace Europe per visibilitzar la dona al sector aeroespacial. 

Mentoria WIA – Women in Aerospace

Women in Aerospace Europe (WIA-E) in Barcelona presenta el programa de mentoria que impulsa per als estudiants de secundària i universitaris i que pretén que aprenguin a gestionar el seu aprenentatge en el sector aeroespacial.

Roger Olivella i María Seoane – Sistema THEAD

Inclusió i Scratch

María Seoane, cofundadora. Inquieta per naturalesa i sempre àvida aprendre. La seva curiositat l’ha fet endinsar-se en camps tan variats com l’emprenedoria social, l’educació, el disseny i la fotografia.

Roger Olivella, cofunfador. Apassionat de l’educació i fermament compromès a contribuir a un món millor, és educador i dissenyador d’experiències d’aprenentatge. Des de l’any 2017 és professor del Màster de Formació de Professorat d’Educació Secundària que s’imparteix a La Salle i Blanquerna (Universitat Ramón Llull)

Anna Carles. Departament d’Igualtat i Feminismes. DGCOTET.

La indústria s’obre a l’escola amb perspectiva de gènere

Programa que busca connectar l’escola amb la indústria catalana de proximitat a través de visites escolars, per trencar amb estereotips i fomentar vocacions industrials, especialment entre les nenes i les noies, amb l’objectiu d’incrementar el nombre de dones a la indústria.

Anna Carles Martín

Politòloga especialitzada en polítiques d’igualtat de gènere és tècnica de la Direcció General de Cures, Organització del Temps i Equitat en els Treballs del Departament d’Igualtat i Feminismes. Ha estat vinculada amb el món de l’educació en el lleure i defensa el potencial de l’educació com a eina de transformació social. Creu que generar referents per a nenes i noies és central per garantir imaginaris inclusius on totes les persones ens puguem sentir representades

Alba Lamas – UdL – Bluetab, and IBM Company

La IA inclusiva l’hem de crear entre tots

Les IA necessiten DADES per funcionar, i la major part de les vegades aquestes dades les proporcionem d’alguna forma els propis consumidors de les IA. Entendrem com funciona una IA, i perquè a vegades passen coses poc desitjades (IAs racistes, masclistes…) i què hem de fer per poder evitar-les.

Des de molt petiteta, enamorada de les matemàtiques i de tot el que tingués botons. Enginyera informàtica, especialitzada en Big Data. Enamorada de Lleida i de demostrar que aquí som molt techie; impulsora de la HackEPS, primera hackathó de Lleida y cofundadora de LleidaHack.

Linkedin
@AlbaLamas_

Agnès Pàmies – Fundació Bofill

Equitat social i digital

“Programant oportunitats educatives”. Aprendre a programar és una bona manera de desenvolupar el pensament computacional i pot ajudar a despertar vocacions STEAM. Però en un context de desigualtats socials i educatives, també pot ser profundament transformador. Parlarem de per què i com fer-ho possible dins i fora les aules

Agnès Pàmies

Graduada en educació social i llicenciada en psicopedagogia. Compta amb un recorregut de més de 20 anys d’intervenció i direcció de projectes socials i educatius dirigits a infants, joves i famílies situació de vulnerabilitat. Actualment forma part de l’equip d’Equitat Digital de la Fundació Bofill, on és directora del programa Code Club.

Maria Teresa Corbella – CREDV ONCE

Discapacitat visual i STEAM

En aquesta presentació proposem una reflexió per treballar el concepte d’equitat en un sentit més ampli. Com podem aconseguir que tot l’alumnat senti que pot fer STEAM? Parlem de gènere, recursos econòmics, però pensem en l’alumnat amb discapacitat? No penseu que també és fonamental que aprenguin a integrar la competència tecnològica i ajudin a solucionar i resoldre els reptes que se’ls plantegin de forma creativa? Només si ells participen en el disseny de futurs productes i serveis crearem un mon accessible per a tothom. Com poden fer-ho si no dissenyem activitats accessibles, si no incorporem els conceptes de disseny universal en els projectes STEAM? No cal que tinguem alumnat amb discapacitat a l’aula per introduir aquests conceptes, podem fer-ho igualment i formar a tot l’alumnat en els conceptes de disseny universal: ús equitatiu, flexible, simple i intuïtiu, informació perceptible i comprensible, tolerància a l’error, esforç físic baix, dimensions adients. També us presentarem algunes alternatives per crear projectes STEAM inclusius i accessibles.

Vicent Pastor – Departament d’Educació –

SoftSkills

VICENT D. PASTOR MARTORELL: Assessor Tècnic Docent de les famílies industrials del Servei d’Ordenació de la Formació Professional Inicial . Enginyer Superior en Organització Industrial. 

inici