Dimecres de 9.15 a 11.00 h
Verònica Tercero – Generalitat de Catalunya – Polítiques digitals
Anna Ruiz – Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC)
Programa NewSpace – Democratitzant l’espai
Mentoria WIA – Women in Aerospace
Women in Aerospace Europe (WIA-E) in Barcelona presenta el programa de mentoria que impulsa per als estudiants de secundària i universitaris i que pretén que aprenguin a gestionar el seu aprenentatge en el sector aeroespacial.
Roger Olivella i María Seoane – Sistema THEAD
Inclusió i Scratch
Anna Carles. Departament d’Igualtat i Feminismes. DGCOTET.
La indústria s’obre a l’escola amb perspectiva de gènere
Programa que busca connectar l’escola amb la indústria catalana de proximitat a través de visites escolars, per trencar amb estereotips i fomentar vocacions industrials, especialment entre les nenes i les noies, amb l’objectiu d’incrementar el nombre de dones a la indústria.
Alba Lamas – UdL – Bluetab, and IBM Company
La IA inclusiva l’hem de crear entre tots
Les IA necessiten DADES per funcionar, i la major part de les vegades aquestes dades les proporcionem d’alguna forma els propis consumidors de les IA. Entendrem com funciona una IA, i perquè a vegades passen coses poc desitjades (IAs racistes, masclistes…) i què hem de fer per poder evitar-les.
Agnès Pàmies – Fundació Bofill
Equitat social i digital
“Programant oportunitats educatives”. Aprendre a programar és una bona manera de desenvolupar el pensament computacional i pot ajudar a despertar vocacions STEAM. Però en un context de desigualtats socials i educatives, també pot ser profundament transformador. Parlarem de per què i com fer-ho possible dins i fora les aules
Maria Teresa Corbella – CREDV ONCE
Discapacitat visual i STEAM
En aquesta presentació proposem una reflexió per treballar el concepte d’equitat en un sentit més ampli. Com podem aconseguir que tot l’alumnat senti que pot fer STEAM? Parlem de gènere, recursos econòmics, però pensem en l’alumnat amb discapacitat? No penseu que també és fonamental que aprenguin a integrar la competència tecnològica i ajudin a solucionar i resoldre els reptes que se’ls plantegin de forma creativa? Només si ells participen en el disseny de futurs productes i serveis crearem un mon accessible per a tothom. Com poden fer-ho si no dissenyem activitats accessibles, si no incorporem els conceptes de disseny universal en els projectes STEAM? No cal que tinguem alumnat amb discapacitat a l’aula per introduir aquests conceptes, podem fer-ho igualment i formar a tot l’alumnat en els conceptes de disseny universal: ús equitatiu, flexible, simple i intuïtiu, informació perceptible i comprensible, tolerància a l’error, esforç físic baix, dimensions adients. També us presentarem algunes alternatives per crear projectes STEAM inclusius i accessibles.