L’escola ha de reproduir els usos lingüístics de la societat o els ha de compensar? Avel·lí Flors-Mas

Avel·lí Flors-Mas, dona resposta en aquesta càpsula de reflexió a la qüestió sobre la conveniència que l’escola reprodueixi o compensi els usos lingüístics de la societat. Apunta com el model actual busca compensar des de les aules el desequilibri existent entre llengües i garantir el coneixement del català a l’alumnat que no el té com a llengua inicial.

En aquest article i en aquest vídeo, tot partint de les dades d’usos lingüístics de la població de Catalunya, Avel·lí Flors-Mas analitza la desigualtat lingüística que se’n deriva de la manca de domini del català d’una part de la societat catalana. El fet que el català tingui una presència escassa en àmbits clau i que en manquin oportunitats d’ús, no fa sinó agreujar aquesta desigualtat i, per tant, contravenir els drets lingüístics de la ciutadania.