Presentació

Els nostres principals objectius són donar difusió als professionals de l’ensenyament de les accions que desenvolupa el Departament d’Educació en relació al tractament i ús de les llengües en el sistema educatiu a Catalunya, difondre orientacions, informacions, documentació i recursos per ajudar-los en el treball amb l’alumnat, així com  proporcionar eines per millorar la gestió de la diversitat lingüística en els centres educatius i incentivar l’aprenentatge i l’ús del català a l’escola com un valor d’enriquiment compartit.

Aquest espai Nodes es proposa transmetre informació i compartir recursos, eines i notícies sobre els usos lingüístics al centre educatiu i a l’entorn. Volem que aquest espai sigui un punt de trobada dels docents de tot el territori català que estiguin interessats a reflexionar sobre estratègies organitzatives i metodològiques encaminades a dues fites:

• Permetre que tot l’alumnat assoleixi una sòlida competència comunicativa en català, aranès (a l’Aran), castellà i almenys en una llengua estrangera
  • Garantir que la llengua catalana sigui l’eix vertebrador d’una escola diversa i plurilingüe.

Us animem que visiteu les seccions del web on trobareu:

• Reflexions sobre l’ús del català als centres educatius, i al seu entorn, com a llengua de cohesió social.
  • Metodologies i estratègies de l’ensenyament i aprenentatge del català, especialment en aquells contextos en què el català no és la L1 de l’alumnat, així com metodologies de tractament integrat de llengua i continguts als àmbits curriculars no lingüístics, per proporcionar espais d’ús del català i per garantir l’aprenentatge del llenguatge acadèmic de les diferents àrees i matèries.
  • Bones pràctiques que serveixen com a exemple d’aplicació de metodologies i estratègies per fomentar l’ús de la llengua.
  • Recursos, una pàgina que recull materials didàctics per utilitzar a l’aula, i altres recursos per aprofundir en el coneixement de la gestió i els usos lingüístics en els centres educatius.
  • Formació, un espai on es desplega l’oferta formativa sobre usos lingüístics al centre educatiu i el seu entorn.

Contacte: usosling@xtec.cat

Servei de Suports i Recursos Lingüístics