L’hora del conte, recer de lectura: converses al voltant dels àlbums a la biblioteca escolar de Núria Vouillamoz

Des de la veu de l’expertesa, la Núria Vouillamoz, bibliotecària de l’escola Gerbert d’Orlhac, ens presenta en aquesta obra una oportunitat de reflexionar sobre la lectura en veu alta, la narració oral i la conversa a la biblioteca escolar.

L’autora ens descriu la importància de compartir lectures, especialment d’àlbums, que per les seves qualitats, permeten entendre com funciona la bona literatura en poques pàgines i aprofundir-hi mitjançant la conversa literària.

Després d’una primera part farcida de coneixements necessaris per mediadors i mediadores, se’ns ofereix, a la segona part, una proposta pràctica d’itineraris de lectura, amb bons exemples, on es descriuen les obres que conformen cada itinerari i els aspectes a destacar.

Una obra indispensable per a les biblioteques escolars, tant de primària com de secundària, malgrat que el títol ens pugui portar a pensar que el contingut fa referència a primeres edats.

Vouillamoz, Núria (2024). L’hora del conte, recer de lectura: converses al voltant dels àlbums a la biblioteca escolar. Premi Marta Mata de Pedagogia 2022. Rosa Sensat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>