Bones pràctiques: Biblioactivitats

Xarxa de referents de BE del Baix Llobregat VI

Seminaris i grups de treball de BE

Primària

Objectius:

  • Fomentar el treball i la reflexió en grup.
  • Compartir bones pràctiques.
  • Elaborar recursos útils per a les biblioteques escolars del territori.

Compartim amb vosaltres un recull d’activitats per a les Biblioteques Escolars que han elaborat a la xarxa de referents de les BE del Baix Llobregat VI el curs 2024-2025.

A partir d’una proposta de la Maria Capdevila, participants de la xarxa i de l’equip de BE Puntedu del Consorci KA120 Erasmus CETE+ han dissenyat diferents activitats adreçades a l’alumnat de primària. Les activitats tenen com a objectiu fomentar el gust per la lectura i la comprensió lectora.

Algunes de les activitats es van dissenyar a partir de llibres treballats a la formació impartida pel Jaume Centelles; altres, treballen tipologies de llibres, estils literaris i la diada de Sant Jordi, i altres, fomenten la creativitat i l’experimentació lúdica.

La proposta es vehicula a partir d’un Genially on l’alumnat pot triar les activitats segons els seus interessos. Una unitat compartida serveix de repositori perquè cada centre pugui seleccionar, i canviar de forma regular, les propostes que presenta a la seva BE.

El temps de reflexió i treball conjunt, de compartir bones pràctiques i d’elaborar recursos útils per a les BE del territori són alguns dels objectius prioritaris de la xarxa de referents BE del Baix Llobregat VI i que han assolit amb escreix amb aquesta proposta.

Aquí podeu consultar el Genially.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>