
Tot caminant per Sant Cugat, en una placeta on hi toca el sol a mitja tarda trobem la llibreria Pati de Llibres. La reconeixereu pel seu tendal verd i l’aparador ple de delícies literàries. Ahir a la tarda, la seva llibretera, Mont Soler, ens va acollir a la visita PLAMIB.
La Mont ens va explicar com està organitzada la llibreria i quines són les accions principals que fan amb els centres educatius. També ens va oferir uns consells clars sobre com seleccionar llibres per a les biblioteques de centre i d’aula i ens va presentar alguns títols molt interessants.
Ens quedem amb un missatge de la Mont: cal estar al dia de les publicacions que es fan i això és una feina complexa, per la qual cosa, el llibreter i la llibretera de capçalera són imprescindibles. Les llibreries de proximitat estan especialitzades i tenen els coneixements necessaris per poder oferir als centres allò més adequat per a cada moment. Cal oferir a l’alumnat, tant als petits com als més grans, títols diversos, tipologies diverses, obres de qualitat que, potser, no tindran al seu abast fora de l’escola.
Agraïm a la Mont i a Pati de Llibres la seva acollida i us recomanem molt que, si no la coneixeu, us hi deixeu caure. Segur que en sortireu amb alguna recomanació de qualitat.

