Jobshadowing a Milà de l’equip AEA-TATEE

Dins del marc del projecte CETE+22, entre l’11 i el 15 de març d’enguany el mestre Daniel Perea, de l’Escola J.J. Ràfols de Torrelavit, membre de l’equip AEA-TATEE, i el tècnic docent Albert Pérez, van participar en un jobdshadowing a l’Istituto Compresivo Confalonieri de Milà. Han visitat les quatre seus del centre, dues de primària i dues d’educació secundària i s’han mantingut reunions amb l’ambaixadora eTwinning de la Llombardia i amb agents de l’administració municipal i regional.

S’han pogut observar en directe sessions d’aula de tots els cursos i de tots els nivells educatius que s’imparteixen en les quatre seus de l’Istituto Confalonieri, amb una acollida mot afectuosa per part de la direcció del centre, el professorat i l’alumnat, que ha treballat durant setmanes per decorar els diferents edificis amb motius relacionats amb la nostra visita i per preparar els treballs que ens han presentat, tant en italià, com en anglès i en castellà. S’han pogut observar les diverses pràctiques didàctiques, els bons exemples de les quals de ben segur que es podran transferir a les nostres aules. A més, s’han pogut compartir coneixements i experiències professionals que han permès el debat sobre la situació dels sistemes educatius italià i català.

La visita ha servit per explorar les vies de col·laboració entre l’Escola JJ.Ràfols i el centre milanès, que són moltes, tant de manera immediata i informal, com a través de les diverses possibilitats que proporciona el programa Eramus+.  També s’ha pogut comparar el paper que les administracions educatives juguen en el foment de la internacionalització de l’educació i en l’acompanyament als centres en la seva participació en projectes de mobilitat.

Per altra banda, també s’han establert contactes amb l’administració municipal i regional per estudiar la manera d’afavorir la col·laboració mútua i el suport als centres en les seves mobilitats.

Valorem molt positivament l’experiència, que ha estat molt enriquidora en tots els sentits.