Sessió de transferència mobilitats MobEdu amb els centres participants

El passat dimarts 17 de gener de 2023 vam dur a terme, des del microconsorci MobEdu, una sessió de transferència telemàtica dirigida als docents que han participat en les mobilitats, als coordinadors Erasmus i altres docents d’aquests centres.

Docents de l’escola Maria Fortuny, de l’escola Santa Maria del Mar, de l’INS Badalona VII, de l’INS Camps Blancs, de l’INS Torre del Palau, de l’escola Vedruna Sagrats Cors de Centelles i l’INS Miquel Bosch i Jover van compartir experiències, vivències, opinions, idees, propostes de millora… de les mobilitats realitzades tant en modalitat de formació com d’observació.

En primer lloc ens vam connectar a una sala de Google Meet on tots els docents es van presentar, van indicar el seu centre educatiu i la seva tasca o càrrec en aquest, i també el centre o entitat educativa a la qual van visitar o van anar a rebre una formació.

Seguidament, es va explicar la dinàmica de la sessió de transferència.

A continuació, vam deixar el Google Meet i, a partir de l’aplicació Wonder.me, ens vam repartir en grups. Tenint com a suport un mural compartit realitzat amb l’aplicació Google Jamboard es va debatre sobre els diferents aspectes:

• Quins avantatges ha aportat al centre aquesta formació dual (observació/formació) respecte a una formació més clàssica?
  • Quins elements “extra” penseu que aporta dur-les a terme en un altre país?
  • Quin tipus de relacions heu establert o penseu establir amb els centres receptors?
  • Quines accions creieu que es poden realitzar per mantenir accions sostingudes en el temps entre els centres participants?
  • Quins beneficis ha aportat per al vostre alumnat aquesta experiència?
  • Com heu fet la transferència en el vostre centre?
  • Quines millores considereu aplicables en el nostre sistema educatiu?
  • Quins aspectes observats creieu que no són factibles d’aplicar en el nostre sistema educatiu?
  • Indiqueu aspectes de millora en l’organització i gestió del microconsorci a tenir en compte en futures convocatòries.

Aquest és el mural Google Jamboard on els participants a partir de post-its van plasmar les seves opinions i impressions:

Finalment, vam tornar a la sala de Google Meet, on els docents van posar en comú el que s’havia debatut prèviament en cadascun dels grups. Van sorgir impressions, idees i opinions molt interessants. Va ser una sessió de transferència molt enriquidora.

Els docents van destacar que les mobilitats de l’Erasmus van ser una experiència fantàstica per aprendre molt sobre diferents aspectes i poder fer xarxa entre docents i centres.

Els hi va resultar molt enriquidor poder veure com es posen en pràctica propostes que teòricament poden semblar difícils d’implantar, i observar com funcionen i quina és la manera d’aplicar-les.

També van comentar que estan intentant establir relacions amb els centres visitats, han proposat dur a terme activitats de “pen pals” (amics per correspondència) entre el seu alumnat i els dels centres europeus. A més van esmentar que els hi van ser molt útils les mobilitats per aprendre noves metodologies, noves maneres d’utilitzar les eines digitals i per veure pràctiques tan interessants com la codocència.

Per acabar, van indicar aspectes observats que els van semblar interessants per poder aplicar en els seus centres, i d’altres que van veure que en els seus centres serien difícils d’aplicar. Finalment, també van comentar propostes de millora per tenir en compte en la gestió i organització de les futures mobilitats d’Erasmus.