Job Shadowing a Vicenza (Itàlia) CETE+ EMAILC

En el marc del projecte CETE+ EMAILC, entre el 13 i el 17 de novembre, els docents Irra Muñiz de l’Institut Sant Elm de Sant Feliu de Guíxols i Olga Bedós de l’Institut Sales i Xandri de Sant Quirze del Vallès, van participar activament en un període de job shadowing als centres educatius Liceo Fogazzaro i Istituto Fusinieri de la ciutat de Vicenza.

L’Irra Muñiz ens ha fet arribar el següent comentari: “Després de visitar els dos instituts de Vicenza (Itàlia) que ens han acollit, puc dir que la idea del Job Shadowing és una fantàstica manera de conèixer altres realitats acadèmiques, així com un espai on poder reflexionar sobre la mateixa actuació educativa dels nostres centres. A més, aquesta experiència ens obre la possibilitat d’estendre xarxa amb els altres centres de la resta d’Europa. S’ha d’agrair al Liceo D. Giuseppe Fogazzaro i a l’Istituto Tecnico Commerciale A. Fusinieri per la rebuda tan meravellosa que ens han donat!”

I l’Olga Bedós, també ha compartit la seva experiència: “Tenir la possibilitat de fer una tasca de Job shadowing en un centre educatiu d’un altre país és una experiència molt enriquidora, tant en l’àmbit professional com personal. Aquests dies hem pogut visitar dos centres italians: Liceo Fogazzaro (més acadèmic i amb estudis més similars als que fem aquí) i Istituto Fusinieri (principalment centrat en estudis econòmics, de màrqueting i relacions internacionals). Ens hem sentit molt ben acollits, tant pel professorat com per l’alumnat. El professorat dels dos instituts ens ha obert les portes amb il·lusió i s’ha interessat pel sistema educatiu català. Hem compartit estones de conversa molt agradables, parlant de diferències i similituds entre els nostres centres o les nostres classes. A més, hem pogut parlar amb l’alumnat i veure de primera mà el bon nivell acadèmic en llengües estrangeres. Tant de bo tots els professionals que ho desitgin puguin gaudir d’una experiència similar. Estic plenament convençuda que viatjar i conèixer ajuda a eixamplar el punt de vista, a entendre que les coses es poden fer sempre de forma diferent i a tenir noves idees. A més, permet establir relacions entre professorat que acaben repercutint en la millora de l’alumnat (compartició de tasques, intercanvis…). Estic convençuda que la participació en aquest programa m’ajudarà a millorar la meva feina com a docent, ja que m’ha proporcionat un espai de qualitat per a reflexionar.”

Volem expressar el nostre sincer agraïment a les coordinadores dels centres educatius italians, Chiara Morandini i Lisanna Francesca Martelletto.  A més, volem estendre el nostre agraïment al personal dels centres visitats. La seva acollida i l’acompanyament constant han contribuït de manera significativa a què l’estada fos un èxit. No volem oblidar-nos de l’Olga i l’Irra, qui han compartit generosament les seves experiències.