XXVII Jornada de reflexió. 16 de novembre de 2019. Auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres. UAB

El Consell Escolar de Catalunya organitza cada any una jornada de reflexió al voltant d’un tema monogràfic d’interès general de la comunitat educativa. La jornada enguany gira al voltant del temps educatiu, una qüestió que està en procés de replantejament des de diversos àmbits i que genera un debat obert en el si de la comunitat educativa.

El temps ha estat sempre l’eix sobre el qual s’han estructurat les relacions socials, econòmiques o culturals que han determinat el funcionament d’una societat. En aquest context, l’escola, com a institució, ha estat l’encarregada de gestionar un temps educatiu que havia de conjugar interessos i concepcions temporals divergents: personal, laboral, familiar, etc. Un conflicte que ha reproduït fins ara el joc d’interessos oposats entre el món productiu, familiar i educatiu. Un temps, però, que cal harmonitzar i racionalitzar si volem construir una societat equilibrada en què sigui possible conciliar feina, família, lleure i formació.

És per això que us animem a participar en aquesta jornada de reflexió, que tindrà lloc el dissabte 16 de novembre de 2019 a la Universitat Autònoma de Barcelona, i en quatre converses prèvies els dies dimecres 18 de setembre, 9 i 23 d’octubre i 6 de novembre, a partir de les 17.30 h.

La XXVII Jornada de reflexió l’organitza el Consell Escolar de Catalunya en col·laboració amb la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona i els Serveis Territorials d’Educació al Vallès Occidental.

Programa de la jornadaInscripció / Tríptic

Vídeo de la Conversa sobre TEMPS I FAMÍLIES

El dimecres 9 octubre a la Casa de Cultura de Sant Cugat del Vallès va tenir lloc la segona de les converses sobre el temps a l’educació, van intervenir Àlex Letosa i Jordi Mayné.

La gestió del temps en família ha estat un dels eixos que ha generat un creixent debat en l’actualitat. Les dificultats de conciliació, les dificultats d’educar si no hi som, la presència d’activitats de qualitat en família de caràcter diari, etcètera, han tingut una relació directa amb la gestió del temps en família.

Abordarem la importància que té la gestió del temps amb consells i orientacions, partint de diversos estudis científics i la relació amb els altres nou punts clau en l’èxit educatiu: API, modelatge, estils educatius parentals, resolució de conflictes, comunicació no violenta, coneixement de la realitat, gestió emocional i un necessari “com estic jo?”.

Àlex Letosa, psicòleg i logopeda, autor del llibre Caminar quiet, sobre les claus de l’èxit educatiu. Presentació d’Àlex Letosa

Jordi Mayné, membre del Consell Escolar Municipal de Barcelona com a representant de les famílies.

Documents

Informe elaborat el desembre de 2018 a partir de la prova pilot d’activitats a quatre instituts de l’Eixample de Barcelona: REPTES PER UNS HÀBITS MÉS SALUDABLES Sensibilització i anàlisi dels instituts públics de l’Eixample.