Vista ampliada
Aportacions dels Grups de discussió 2021 (Document en PDF)
Les conclusions es presenten el 30 d’abril en un acte en línia.
El Consell Escolar de Catalunya (CEC) ha organitzat un seguit de grups de discussió en línia amb integrants de tota la comunitat educativa a fi d’incloure en el debat “Un nou present educatiu” el parer de tot els sectors al voltant de la qüestió que va centrar el debat de la XXVIII Jornada de reflexió, un debat originat per la pandèmia i la incidència que ha tingut en l’educació a partir del 13 de març de 2020.
A partir d’una mostra representativa de 44 centres educatius que incloïa totes les demarcacions educatives, hi han participat set grups d’alumnes de primària i secundària, tres de formació professional, tres de batxillerat, un de formació al llarg de la vida i un d’educació especial; tres grups de docents, altres tants de famílies, un de càrrecs de l’Administració local i un d’alumnes de centres penitenciaris. Els grups estaven formats per entre deu i dotze participants i un coordinador encarregat de dinamitzar el grup i de fer síntesi de les idees debatudes. Les sessions tenien 90 minuts de durada i s’organitzaven al voltant dels quatre eixos temàtics que ja van tractar-se a la XXVIII Jornada: espai i temps educatius, digitalització de l’educació, acompanyament i cura, i personalització dels aprenentatges. Els participants havien de parlar del passat, del present i del futur de cada un d’aquests eixos, aportant-hi les seves experiències i opinions.
Totes aquestes aportacions han estat recollides pel CEC i se’n presenten les conclusions el 30 d’abril (11 h.) en línia.
El debat “Un nou present educatiu” ha passat per diverses fases. Nascut de la reunió de la Comissió Permanent i el conseller Bargalló amb el president de la Generalitat Quim Torra, que va tenir lloc el 2 d’abril de 2020, va iniciar-se com un fòrum obert a les aportacions de participants de tota la comunitat educativa. D’aquestes aportacions, un grup de treball del CEC va definir els eixos principals del debat i va avançar en l’elaboració de propostes. Aquests treballs van culminar en la XXVIII Jornada de reflexió, que va tenir lloc en línia el 26 de novembre de 2020, i s’han completat amb els grups de discussió. Les aportacions dels grups de discussió podran consultar-se en línia.
Crec que la tria de l’alumnat hauria de ser de diferents escoles i instituts .S’ha projectat una imatge que no és generalitzable.
Una jornada molt ben organitzada amb intervencions de qualitat. Em va agradar molt els talls que vau agafar d’altres conferències que havíeu fet. Tot… Llegeix més»
L’objectiu del debat és reflexionar sobre els canvis que la pandèmia ha generat en l’educació i els reptes que han sobrevingut. La situació d’urgència ha posat al descobert les limitacions del sistema i és important fer una diagnosi per entendre el que ha passat. Els… Llegeix més»
Els espais i temps educatius. https://padlet.com/cec58/p2oxkx45bueu57yo
La digitalització de l’educació https://padlet.com/cec58/gkzqpmj7u5g9shh3
L’acompanyament i la cura https://padlet.com/cec58/dbn4squyqghqehw8
La personalització dels aprenentatges https://padlet.com/cec58/doaascplhxsmhy5a
Aquí trobarem les aportacions que han contribuït a la XXVIII Jornada de reflexió Un nou present educatiu.
El Servei Escola i Família del Departament d’Educació ha presentat el Decàleg per a grups de missatgeria escolars, un bon recurs que serà utilitzat també a les formacions del professorat sobre la comunicació família i escola.