XXVII Jornada de reflexió. 16 de novembre de 2019. Auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres. UAB

Vídeo de la Jornada

Participa en el debat

#tempseducatiu

El Consell Escolar de Catalunya organitza cada any una jornada de reflexió al voltant d’un tema monogràfic d’interès general de la comunitat educativa. La jornada enguany gira al voltant del temps educatiu, una qüestió que està en procés de replantejament des de diversos àmbits i que genera un debat obert en el si de la comunitat educativa.

El temps ha estat sempre l’eix sobre el qual s’han estructurat les relacions socials, econòmiques o culturals que han determinat el funcionament d’una societat. En aquest context, l’escola, com a institució, ha estat l’encarregada de gestionar un temps educatiu que havia de conjugar interessos i concepcions temporals divergents: personal, laboral, familiar, etc. Un conflicte que ha reproduït fins ara el joc d’interessos oposats entre el món productiu, familiar i educatiu. Un temps, però, que cal harmonitzar i racionalitzar si volem construir una societat equilibrada en què sigui possible conciliar feina, família, lleure i formació.

Col·labora en l’organització de la jornada la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, els Serveis Territorials d’Educació al Vallès Occidental i l’Institut Cavall Bernat de Terrassa.

Programa de la jornada

Tríptic

Participa en el debat sobre el Temps a l’educació

Dissabte 16 de novembre es va celebrar la XXVII jornada de reflexió del Consell Escolar de Catalunya, abans s’havien fet quatre converses per tractar el temps educatiu des de la perspectiva de les famílies, els alumnes i els docents. Un cop acabada aquesta fase del treball és el moment de recollir les diferents aportacions de les persones que han seguit el debat, de forma presencial o a través del vídeos. Recollirem les aportacions mitjançant l’espai de comentaris a aquest article i les inclourem en el document sobre el temps a l’educació que la comissió de programació presentarà en sessió. Moltes gràcies.