CARTES amb COR. Educació i Sanitat bateguem juntes

Aquesta és una iniciativa que neix en unes circumstàncies molt especials i en uns moments molt difícils per a tothom.  Volem que les nenes i nens de totes les Escoles i que les noies i els nois dels instituts de Catalunya, des d’Infantil fins a Cicles formatius, passant per la Primària, l’ESO i el Batxillerat envieu dibuixos, poemes, vídeos, cartes als Hospitals de Catalunya per a les persones que ara hi ha ingressades en els nostres hospitals i per a tot el nostre increïble personal sanitari.

Ajudem i compartim amb les persones ingressades perquè se’n surtin al més aviat possible, per recolzar-los des del nostre confinament.

Ajudem i compartim amb tot el personal sanitari (personal neteja, infermeres, auxiliars d’infermeria, tècnics de laboratori, tècnics d’imatge, zeladors, metges, administratives i voluntaris ) que amb els seus esforços estan tirant endavant una situació fins ara mai viscuda.Ens agradaria que les direccions dels centres educatius, els i les docents (mestres, professorat) i tothom que formi part de la comunitat educativa,  escrigui una carta i demani al seu alumnat que hi faci una petita / gran aportació en situacions emocionalment difícils. Els hospitals demanen: dibuixos, cartes, poemes, vídeos,… per donar i fer més suportable aquesta situació de tensió i angoixa que estan vivint.

Els dibuixos, els escrits, les imatges… ens ajuden a expressar emocions i poden ajudar d’altres persones a expressar-les i a fer que tot aquest malson pugui ser portat d’una manera més càlida i acompanyada

Per fer això, necessitem una vegada més, com en tantes d’altres ocasions han demostrat, l’ajuda i solidaritat de tots i cadascun dels centres educatius d’aquest país.

Hospitals de Catalunya. Els e-mails són els següents

Per a qualsevol aspecte  que vulgueu consultar us podeu posar en contacte amb

Sílvia Gelabert e-mail: silencimatge@gmail.com Sílvia Gelabert Professora d’un CFGS, i tècnic en diagnòstic per la imatge.

Adreça Twiter @imatgedesilenci

Les activitats del consell estan suspeses provisionalment

Març

21-4-2020. Comissió d’Ordenació
27-4-2020. Subcomissió de composició i reglament

Vídeos de la XXVII Jornada de reflexió “El temps a l’educació”. Feu aportacions al debat!

Anna Simó: Presentació / Marta Portero: “Neurociència cognitiva: efectes del temps en l’aprenentatge”

Taula rodona. Moderador: Fabián Mohedano. Hi intervenen: Maria Izquierdo, Trinitat Cambras i Javier Albares

Thomas Radinger: L’ús del temps als sistemes educatiu. OCDE Dades i anàlisi

Alejandro Paniagua: Temps educatiu(s) i oportunitats d’aprenentatge

Josep Bargalló: Cloenda… Llegeix més»

El temps a l’educació: presentacions digitals

Una vegada passats els actes corresponents a la XXVII Jornada de reflexió del CEC, dedicada aquest 2019 a al tema “El temps a l’educació”, publiquem les presentacions digitals tant de les converses com de la mateixa jornada del 16 de novembre responent a les sol·licituds que les persones participants ens heu fet arribat.

Hi podeu trobar les presentacions digitals o parts de les presentacions digitals que les persones autores han autoritzar que es publiquin.

Converses

Àlex Letosa:

La gestió del temps com a eix de l’èxit educatiu de les famílies

L’experiència del temps de l’alumnat, una mirada des de les neurociències

Albert Lacruz: Gestió del temps fora de l’aula

XXVII Jornada de reflexió

Maria Izquierdo: Alimentció i horaris saludables: és possible?

Trinitat Cambras: Per què els horaris són importants en la salut?

Javier Albares: Rendimiento escolar y sueño

Thomas Radinger: Use of time in school education: OECD Data and analysis

Alejandro Paniagua: Temps educatiu(s) i oportunitats d’aprenentatge

Participa en el debat sobre el Temps a l’educació

Dissabte 16 de novembre es va celebrar la XXVII jornada de reflexió del Consell Escolar de Catalunya, abans s’havien fet quatre converses per tractar el temps educatiu des de la perspectiva de les famílies, els alumnes i els docents. Un cop acabada aquesta fase del treball és el moment de recollir les diferents aportacions de les persones que han seguit el debat, de forma presencial o a través del vídeos. Recollirem les aportacions mitjançant l’espai de comentaris a aquest article i les inclourem en el document sobre el temps a l’educació que la comissió de programació presentarà en sessió. Moltes gràcies.