Directori

targeta

Micro:bit

Micro:bit és una petita targeta programable de 4×5 cm dissenyada perquè aprendre a programar sigui fàcil, divertit ia l’abast de tothom. Gràcies a la gran quantitat de sensors que incorpora, només amb la targeta es poden fer centenars de projectes. micro:bit també és una plataforma IoT (Internet of Things), cosa que la fa molt interessant

Micro:bit Llegeix més »

STEM, STEAM

STEM correspon a les inicials dels mots anglesos science, technology, engineering i mathematics, i es fa servir per referir-se sintèticament a tots aquests camps, per plantejar iniciatives educatives que permetin treballar-hi especialment, amb l’objectiu de millorar l’aprenentatge i oferir eines més adequades al futur, enfocades sovint a fomentar la presència de dones en el món de la ciència i la tecnologia.

STEM, STEAM Llegeix més »

Portal d’ús

Portal d’ús d’equips del PEDC. Aplicació que permet visualitzar l’ús dels equips assignats a docents i alumnes dins del Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC). Només inclou portàtils i dispositius de connectivitat MiFi.

Portal d’ús Llegeix més »

Nens jugant

Intranet – Portal de centre

La Intranet – Portal de centre és el punt d’accés a les aplicacions de gestió i organització dels centres, que el Departament d’Educació posa a disposició dels centres educatius. Aquí es recullen les eines de gestió acadèmica i administrativa i el calendari d’actuacions. Els objectius principals d’aquest espai són: Concentrar eines, aplicacions, recursos i serveis corporatius. Sistematitzar

Intranet – Portal de centre Llegeix més »

logo jclic

JClic

El JClic és un entorn per a la creació, realització i avaluació d’activitats educatives multimèdia. És una aplicació de programari lliure basada en estàndards oberts que funciona en diversos entorns operatius: Linux, Mac, Android i Windows. https://clic.xtec.cat/repo/

JClic Llegeix més »

Perfil professional de la competència digital docent

La següent informació és un extracte de la resolució ENS/1128/2016, de 26 d’abril, dels perfils professionals dels llocs de treball específics encentres educatius públics dependents del Departament d’Ensenyament i el procediment de capacitació professional per ocupar-los. ⚠️ No confondre el perfil professional de la competència digital amb els diferents nivells d’acreditació de competència digital docent.

Perfil professional de la competència digital docent Llegeix més »

COMPETIC

El nom COMPETIC correspon a la denominació “Competències en Tecnologies de la Informació i la Comunicació”. Els ensenyaments d’informàtica a l’educació d’adults —COMPETIC— tenen com a objectiu facilitar l’adquisició de la competència digital, entesa com la combinació de coneixements, habilitats i actituds en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) per desenvolupar-se en

COMPETIC Llegeix més »

logo de l'actic

ACTIC

La sigla ACTIC correspon a la denominació “acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació”. Proves lliures, per ordinador, que permeten a qualsevol persona de més de 16 anys demostrar les seves competències en TIC. Les proves són  telemàtiques, encara que s’han de fer en un centre col·laborador autoritzat per la Generalitat,

ACTIC Llegeix més »

Enrolat

Defineix el procés de registre d’un equip Windows en el servei de gestió de dispositius Intune. És un procés automàtic que es produeix quan un usuari inicia sessió en un equip que ve nou de fàbrica o ha estat restablert (netejat i reinstal·lat). Aquest primer usuari es converteix en l‘usuari principal (primary user) i això

Enrolat Llegeix més »

STEAMcat

Projecte que té com a objectiu l’acompanyament als centres per fomentar el pensament crític de l’alumnat, millorar la percepció social de la ciència i incrementar la tria d’estudis postobligatoris STEM. Més informació: https://projectes.xtec.cat/steamcat/

STEAMcat Llegeix més »

logo de steamarium

STEMarium

STEMarium és una comunitat virtual d’aprenentatge, gestió i compartició de bones pràctiques en l’àmbit STEM (Science, Tecnology, Enginering and Mathematics). Ofereix coneixement, recursos i eines multiformat a la comunitat educativa catalana que vulgui desenvolupar, compartir, implementar o avaluar projectes d’ensenyament i aprenentatge en aquest àmbit. Més informació: https://stemarium.gestioeducativa.gencat.cat/

STEMarium Llegeix més »

Filtratge de continguts amb el Portal d’autogestió

Els centres educatius poden filtrar quins continguts es poden veure des del centre. Amb l’aplicació Portal d’autogestió, les direccions dels centres i les persones habilitades (normalment el coordinador/a digital) poden triar si volen donar accés a un total de 26 grups de continguts. Més informació Accés al portal d’autogestió Web del portal d’autogestió Manual del

Filtratge de continguts amb el Portal d’autogestió Llegeix més »

IDALU

IDALU és l’identificador de l’alumne en el Registre d’alumnes de Catalunya (RALC). S’assigna a l’alumne quan fa la primera matrícula en un centre educatiu públic o privat d’ensenyaments reglats no universitaris que desenrotllen l’activitat en Catalunya. El format és d’entre 9 i 10 dígits (números). 👉 L’IDALU també es anomenat codi RALC de l’alumne (tot i que

IDALU Llegeix més »

Protecció de dades

El Departament d’Educació ha elaborat uns materials per als centres educatius on s’expliquen totes les accions que feu​ per​ protegir l’alumnat i respectar-ne els drets en matèria de protecció de dades.. https://espai.educacio.gencat.cat/Departament/protecciodadespersonals/Pagines/default.aspx

Protecció de dades Llegeix més »

Veyond

Veyon és un programari lliure per monitorar i controlar ordinadors dissenyat per entorns educatius, facilitant l’aprenentatge virtual i el suport remot. https://veyon.io/

Veyond Llegeix més »

Capacitació per a docents i catàleg d’equipaments digitals

L’objectiu d’aquest seminari web són: Explicar en detall els equipaments digitals que tindran a disposició tots els centres educatius. S’informarà sobre la tipologia d’equipaments, com es poden escollir, com s’acompanyarà als centres en aquest procés, el calendari de desplegament previst, i com s’han decidit aquests equipaments. Explicar en detall l’estratègia de capacitació en digital. Els

Capacitació per a docents i catàleg d’equipaments digitals Llegeix més »

FAIG

El programa FAIG és una oportunitat per crear entorns d’aprenentatge amb sentit, on posar l’alumnat al centre, sentint la seva veu per a crear un món millor on viure i conviure.Aquest programa té un fort component tecnològic, amb projectes de robòtica, espais maker, etc. Durant el curs 2022-2023, trenta-cinc escoles, instituts i instituts escola de

FAIG Llegeix més »

Autocrat

Autocrat és una extensió que s’integra amb l’ecosistema d’aplicacions ofimàtiques de Google i permet generar i enviar documents automàticament a partir d’una plantilla predefinida. https://workspace.google.com/marketplace/app/autocrat/539341275670

Autocrat Llegeix més »

Canva

Canva és una eina de disseny gràfic en línia d’ús gratuït. Fes-la servir per crear publicacions per a xarxes socials, presentacions, cartells, vídeos. Molt popular entre els docents. https://www.canva.com/

Canva Llegeix més »

Genially

GENIALLY és un programari per a la creació de continguts interactius. Permet crear imatges interactives, infografies, presentacions, microsites, catàlegs, mapes, entre d’altres, amb efectes i animacions.   https://genial.ly/es/

Genially Llegeix més »

Formació de l’Estratègia digital de centre (EDC)

La Formació de l’EDC és una formació que té dos objectius clars: Fomentar el diàleg i l’intercanvi entres els docents d’un claustre per tal de construir l’Estratègia Digital de Centres, especialment, la part de cultura digital Millorar la competència digital dels docents del claustre del centre. Aquesta formació consta de quatre mòduls, pensats per als

Formació de l’Estratègia digital de centre (EDC) Llegeix més »

Assessor/a digital

Persona que acompanya als serveis educatius i als centres en tot allò que es refereix a l’ús pedagògic i metodològic de l’aplicació de tecnologia per a l’aprenentatge i en el desplegament i avaluació de la competència digital. S’ubiquen al serveis territorials Llista d’assessors i asessores digitals Ecosistema digital En aquest esquema es mostra la figura

Assessor/a digital Llegeix més »

SCORM

Les sigles SCORM fan referència a estàndards e-learning, un llenguatge i format comú, que permeten que un determinat recurs pugui ser visualitzat i funcionar correctament en qualsevol Entorn virtual d’aprenentatge (EVA). https://ca.wikipedia.org/wiki/SCORM Biblioteca de materials SCORM a Alexandria

SCORM Llegeix més »

Nodes

Plataforma que permet crear i gestionar la web del centre educatiu. Present a més de 2200 centres de Catalunya. Basat en WordPress. https://agora.xtec.cat/nodes

Nodes Llegeix més »

Merlí

Catàleg de recursos digitals educatius amb un cercador de materials didàctics de biblioteques de recursos digitals (Edu365.cat, Quaderns Virtuals, Clic, Edu3.cat, Alexandria…). Permet la cerca de materials per etapa educativa i àrea curricular. Qualsevol docent, amb el seu identificador i clau, pot accedir-hi. http://merli.xtec.cat/merli/cerca/directoriInicial.jsp

Merlí Llegeix més »

LAN

Acrònim de Local Area Network o Xarxa d’Àrea Local. És una xarxa informàtica que cobreix, generalment un edifici (pot cobrir-ne més si aquests estan interconnectats). Tradicionalment, són xarxes que funcionen amb cables de xarxa (RJ45).

LAN Llegeix més »

Linkat

Distribució Linux en català basada en Ubuntu oferta gratuïtament pel Departament d’Educació. Permet disposar d’un sistema operatiu alternatiu a Windows de manera gratuïta i amb un conjunt de programari també gratuït. http://linkat.xtec.cat/portal/index.php

Linkat Llegeix més »

GICAR

Gestió d’identitats i control d’accés als recursos Sistema d’identificació corporativa de la Generalitat de Catalunya. L’usuari és el DNI i la contrasenya cal canviar-la cada 6 mesos. Permet inici de sessió únic (Single Sign On). Això possibilita l’accés a un servei directament, sense validació, si prèviament l’usuari s’ha validat en un altre servei amb el

GICAR Llegeix més »

Gestor/a de Àgora

La persona gestora d’Àgora és l’encarregada de gestionar els serveis d’Àgora – EIX dins d’un centre educatiu. Normalment coincideix amb la persona encarregada de la coordinació digital: Nodes, una plataforma basada en el programari lliure WordPress que el Departament posa a disposició dels centres públics. EIX-Moodle, una plataforma virtual d’aprenentatge basada en el programari lliure

Gestor/a de Àgora Llegeix més »

Digitalització i steam: una educació de futur per a tothom – Fons MRR

Els fons econòmics de la Unió Europea coneguts com a Next Generation s’estan utilitzant per a donar un impuls a la digitalització del sistema educatiu català, tant a nivell de dotacions de maquinari per als centres com a nivell de capacitació i formació dels docents en el marc del Pla d’Educació Digital de Catalunya. Presentadora

Digitalització i steam: una educació de futur per a tothom – Fons MRR Llegeix més »

Pla d’educació digital de Catalunya 2020-2023

Pla que té com a objectius principals: • Assegurar que els alumnes de Catalunya siguin digitalment competents en acabar l’ensenyament obligatori. • Augmentar el nombre de docents que tingui la competència digital docent entesa com una competència clau del segle XXI • Teixir una xarxa de país amb centres digitalment transformats que facilitin l’aprenentatge en el marc de la transformació educativa.

Pla d’educació digital de Catalunya 2020-2023 Llegeix més »

Coordinació digital de centre

La persona que assumeix el càrrec de Coordinació digital de centre s’encarrega de: Dinamitzar la transformació digital del centre Supervisar el correcte funcionament dels equips, serveis i infraestructures. 👉 Anteriorment s’anomenava Coordinació informàtica, Coordinació TIC o Coordinació TIC/TAC. 👉 Oficialment només hi ha un càrrec de Coordinació digital per a cada centre educatiu. Més informació:

Coordinació digital de centre Llegeix més »

MRR

Acrònim de Mecanisme de Recuperació i Resilència. Es tracta de fons de la Unió europea movilitzats de forma extraordinaria amb la necessitat d’aunar esforços per contrarrestar l’impacte de la COVID-19 i transformar la economia. Té una dotació de 750.000 millions d’euros que es canalitzen amb diferents instruments amb objectius diferents. https://red.es/es/sobre-nosotros/financiacion-europea/fondos-mrr

MRR Llegeix més »

Scroll to Top