Desplegament d’ordinadors

Des de l’inici del Pla d’Educació Digital de Catalunya (PEDC) s’han repartit més de 350.000 ordinadors a l’alumnat i més de 80.000 ordinadors als docents dels centres educatius de Catalunya.

Desplegament d’ordinadors d’ESO 1 i ESO 2

Informació general

Data: 22 d’abril – 12 de juny de 2024.

Aquest desplegament completa el repartiment a tots els nivells d’ESO, tenint en compte els ordinadors repartits prèviament en aquella etapa i l’excedent d’ordinadors que pugui haver-hi a Batxillerat.

Ordinadors a repartir = Matrícula de 1r i 2n d’ESO – Excedent 3r i 4t d’ESO – Excedent de Batxillerat.

Podeu trobar exemples a les preguntes freqüents.

Es desplegaran 65.516 ordinadors amb Windows i 1.926 amb Linkat.

👉 Cal destacar que els ordinadors amb sistema operatiu Windows, es distribuiran directament amb Windows 11. Més informació.

Podeu consultar el nombre d’equips i la data aproximada d’arribada al mòdul de desplegaments d’INDIC (projecte Onada ESO1-ESO2). L’empresa proveïdora es posarà en contacte amb vosaltres uns dies abans per confirmar la data definitiva d’arribada dels ordinadors.

Sí, la raó és que teniu ordinadors excedents a 3r i 4t d’ESO i/o Batxillerat.

Exemple ESO:

• Alumnes de 3r i 4t (matrícula actual): 200
  • Ordinadors repartits fins ara 3r i 4t: 220
    • Excedent: 20
  • Alumnes de 1r i 2n: 300
    • Ordinadors que es repartiran: 300 – 20 = 280

Exemple ESO i Batxillerat:

• Alumnes de 3r i 4t: 200
  • Ordinadors repartits fins ara 3r i 4t: 220
    • Excedent: 20
  • Alumnes Batxillerat (matrícula actual): 70
  • Ordinadors repartits fins ara Batxillerat: 100
    • Excedent: 30
  • Alumnes de 1r i 2n: 300
    • Ordinadors que es repartiran: 300 – 50 = 250

La darrera regularització d’ordinadors a 3r i 4t d’ESO va ser el febrer de 2024.

L’alumnat que s’hagi incorporat després d’aquesta data no ha rebut ordinador.

El procés de dotació per matrícula viva (nous alumnes matriculats durant el curs) es reprendrà a l’inici del curs 2024-25.

1. Repartir la carta de compromís a l’alumnat perquè la firmin les famílies.
  2. Descarregar el llistat d’alumnes a IDI
  3. Facilitar les credencials (usuari i contransenya) dels equips als alumnes.

Windows 11 presenta algunes millores en usabilitat i permet extendre el suport tècnic ofert pel fabricant.

👉 La resta d’ordinadors PEDC del centre seran actualitzats a Windows 11 l’octubre de 2024.

Més informació

Els ordinadors pendents de reparació s’han contabilitzat com a ordinadors repartits en el centre. La mateixa licitació d’ordinadors que permet aquesta nova dotació inclou una farmaciola d’equips que permetrà substituir ràpidament tots els equips pendents de reparació i reduir molt significativament les demores de substitució durant el curs vinent (2024-25).

Sí, però a diferència d’altres cursos, on es feia un procés automàtic de regularització, el centre ha de demanar els ordinadors que necessiti mitjançant una petició de matrícula viva.

Us recomanem que, en la mesura del possible, feu el gruix dels enrolats abans de la finalització del curs, aprofitant al tècnic que acompanya el desplegament. Al setembre podeu demanar al vostre preventiu l’enrolat de l’alumnat incorporat a l’inici de curs.

Amb tots els nivells previstos ja repartits, la demanda d’equips és molt menor i cal ajustar-la al màxim a les necessitats canviants del centre. S’optarà per un procés de matrícula viva (el centre demana els ordinadors que necessiten en funció de les incorporacions/baixes del nou alumnat).

En aquest sentit, és imprescindible tenir l’inventari digital (INDIC) actualitzat correctament per poder rebre nous equipaments.

Es donaran instruccions a l’inici del curs 2024-25.

En desplegaments anteriors ja es van repartir els equips Chromebooks demanats pels centres, incloent-hi 1r i 2n d’ESO.

En els centres que hagin de rebre més de 20 ordinadors, el desplegament inclou la configuració i enrolat per part de personal tècnic. El nombre de DNI del personal tècnic s’enviarà en un correu recordatori pocs dies abans de l’arribada dels equips.

En els centres amb menys de 20 ordinadors, el desplegament és només logístic (repartiment sense acompanyament de tècnics)

Històric de desplegaments

Portàtils docents
Portàtils alumnat (3r i 4t d’ESO, Batxillerat i CFGM)

Curs 2020-21

Primer trimestre curs 20-21

Portàtils docents
Portàtils alumnat (3r i 4t d’ESO, Batxillerat i CFGM)

Increment de docents i alumnes (3r i 4t d’ESO)

Curs 2021-22

Primer trimestre curs 21-22

Increment de docents i alumnes (3r i 4t d’ESO)

Ordinadors de 6è de primària

Desplegament RED.ES

Primer trimestre curs 21-22

Ordinadors de 6è de primària

Increment de docents i alumnes (6è de primària, 3r i 4t d’ESO)

Curs 2022-23

Primer trimestre curs 22-23

Increment de docents i alumnes (6è de primària, 3r i 4t d’ESO)

Ordinadors d’alumnes de 5è de primària

Desplegament RED.ES

Ordinadors d’alumnes de 5è de primària

Només Chromebooks d’alumnat (ESO 1 i ESO 2)

Segon trimestre curs 22-23

Només Chromebooks d’alumnat (ESO 1 i ESO 2)

Chromebooks d’alumnat (ESO 3, ESO 4 i Batxillerat)

Segon trimestre curs 22-23

Chromebooks d’alumnat (ESO 3, ESO 4 i Batxillerat)

Ordinadors d’ESO 1 i ESO 2 (Windows i Linkat). Amb aquest desplegament es completen tots els nivells des de 5è de primària fins a batxillerat i tots els sistemes operatius.

Curs 2023-24

Tercer trimestre curs 23-24