Windows 11

La nova versió de Windows incorpora alguns canvis que milloren la usabilitat respecte a Windows 10:

Menú d’inici al mig

El canvi més important és que el menú d’inici se situa al centre de la pantalla i dona accés a més aplicacions i enllaços.

Accés només al directori d’usuari

En el cas dels ordinadors d’alumnes, s’ha activat la restricció que només puguin desar arxius en el directori personal. Això permet fer una millor neteja entre cursos i augmentar la seguretat general del sistema.

I més…

• Ara és possible tenir més d’un escriptori, amb enllaços diferents per a cada escriptori.
  • La gestió de finestres és més flexible i l’explorador de fitxers incorpora pestanyes.
  • Experiència unificada en tots els dispositius.

Quan estarà disponible Windows 11 pels ordinadors del PEDC?

A partir de l’abril de 2024, tots els ordinadors Windows que arribin als centres ho faran amb Windows 11:

• Ordinadors d’alumnat desplegats pels nivells ESO 1 i ESO 2
  • Ordinadors docents de nova incorporació
  • Ordinadors que substitueixen a ordinadors avariats.

Per a la resta d’ordinadors (tant d’alumnes com de docents) l’actualització està prevista l’octubre del 2024-25.

Més informació sobre el procés d’actualització a Windows 11:

Guia d’actualització a Windows 11

Guia de resolució d’incidències per a les coordinacions digitals

Materials de suport

Guia d’ús

Guies d’actualització a W11

Aquest restricció s’apliquen per evitar la dispersió de les dades de l’usuari i facilitar la neteja amb el canvi de curs.

Sí, no hi haurà canvis. Es podran continuar instal·lant aplicacions des del Company Portal o, si és necessari, amb un usuari amb rol d’administrador (Coordinació digital).

Els perfils dels alumnes s’esborren automàticament si no inicien sessió al cap de 120 dies.

Les carpetes del seu perfil d’usuari:

• Escriptori
  • Documents
  • Descàrregues
  • Imatges

No, no s’aplica cap acció d’esborrat automàtic en els equips docents.