Restabliment d’inici de curs d’equips d’alumnat Windows

El procés s’ha simplificat i integrat amb l’operativa normal de gestió d’equips a l’inventari INDIC. Només cal fer l’assignació d’un equip d’alumne entre el 12 de juny i el 15 d’octubre i automàticament s’esborraran els perfils d’usuari anteriors (i les seves dades associades) d’aquell equip.

⚠️ Perquè el procés tingui èxit és imprescindible que els equips estiguin actualitzats. En condicions d’ús normal, els equips s’haurien d’actualitzar periòdicament de manera automàtica. Si no és així, cal actualitzar els equips de manera manual.

El procés de restabliment en detall és:

  1. Abans de retornar l’equip, demaneu als alumnes que actualitzin l’equip. Si s’emporten l’equip a casa, demaneu-los que ho deixin encès tota la nit per poder finalitzar l’actualització.
  2. El centre comprova que tots els equips estan actualitzats a la versió 22H2 (Compilació 10.0.19045) de Windows mitjançant Intune i detecta i actualitza els que no ho estan.
  3. A INDIC, el centre assigna els equips als alumnes que faran servir l’equip el curs 2023-24. Es pot assignar un a un o massivament.
  4. El proveïdor canvia automàticament l’estat dels equips assignats a Per entregar.
  5. Si l’assignació es fa entre el 12 de juny i el 15 d’octubre, els equips es marquen automàticament per netejar.
  6. A partir de l’1 de setembre, els equips aniran rebent el paquet d’esborrat que eliminarà els perfils d’alumnes antics i les seves dades associades.
  7. El centre entrega el document de lliurament a l’alumne o la família, que l’ha de retornar signat.
  8. El centre entrega els equips a l’alumnat i configura a INDIC l’estat de l’equip a Entregat.

👉 Podeu consultar l’estat del procés de neteja a INDIC -> Informació general -> Informes -> Esborrat d’usuaris anteriors (inici de curs 23-24)

Procés Windows
Procés simplificat de restabliment d’equips Windows d’alumnat

Preguntes freqüents

  • Podeu demanar-li al tècnic preventiu que actualitzi o remaqueti els equips. Si l’equip està molt desactualitzat, és més ràpida la remaquetació. El tècnic preventiu també treballa al juliol i pot fer més actualitzacions, si cal, al setembre.
  • Si no teniu planificat el preventiu (o ja ha vingut), podeu repartir-vos l’actualització entre els membres de la comissió digital i altres persones del centre (PAS)
  • Esperar al setembre a que ho facin els alumnes que rebran els equips. Podeu fer l’assignació abans i l’actualització de l’equip després.

Intune anirà consultant si l’equip està actualitzat i quan ho estigui, li enviarà el paquet de neteja (fins el 31 d’octubre).

És possible que l’equip estigui desincronitzat (sense connexió a Intune des de fa temps) i no pugui comprovar quina és la darrera versió, de manera que es pensa que està actualitzat. Proveu a forçar la sincronització.

⚠️ Va haver un problema amb la versió 21H2, però ja està solucionat. Si després de sincronitzar us diu que l’equip ja està actualitzat en una versió inferior a 22H2 (Compilació 10.0.19045), demaneu al preventiu que remaqueti l’equip o obriu una incidència a Remedy.

No. Podeu fer ara l’assignació de l’equip abans (quan tingueu el nom de l’alumne i surti a INDIC) i actualitzar l’equip a mesura que sigui possible (com més aviat millor perquè així no s’acumulen els paquets).

L’1 de setembre, Intune consultarà quins equips estan en el grup marcats per netejar i comprovarà la versió. Si està l’equip està actualitzat, enviarà el paquet de neteja. Si no ho està, Intune consultant periòdicament la versió fins que ho estigui, moment en el qual li enviarà el paquet. A partir del 30 d’octubre, Intune deixarà de consultar la versió dels equips i ja no enviarà cap paquet més.

No cal esperar. Podeu anar fent assignacions en diferents moments, a mesura que els alumnes apareixen a INDIC. Fins al 15 d’octubre, equip d’alumne que es reassigna a INDIC, equip que es marca per netejar i rep l’script de neteja.

Durant la primera quinzena de setembre és possible que no apareguin alguns alumnes matriculats recentment. Consulteu periòdicament INDIC i si el dia 20 de setembre no apareixen, obriu una incidència al Portal d’autogestió, opció Incidència en aplicació i trieu com a Nom de l’aplicació INDIC – Inventari digital de centre.

Entre el 12.06.23 i el 31.10.23 es generaran informes diaris amb l’estat del procés de neteja dels equips reassignats. Aneu a INDIC -> Informació general -> Informes -> Esborrat d’usuaris anteriors (inici de curs 23-24). Depenen del nombre d’equips, l’informe pot trigar una bona estona en generar-se i descarregar-se.

Informe de l'estat de neteja dels equips

Vol dir que l’equip no es pot connectar amb Intune i, per tant, no pot rebre el paquet de neteja. Sincronitzeu l’equip o actualitzeu-lo.

No, el procés està pensat per fer una neteja única a l’inici de curs. Assegureu-vos d’entregar l’equip a l’alumne que ha de fer servir l’equip al curs 2023-24. En els primers inicis de sessió del nou alumne, es descarrega i executa el paquet de neteja i l’equip queda marcat per tot el curs com “netejat”.

Sí. El mateix alumne assignat a INDIC (usuari principal) pot anar al Company portal i descarregar-se una aplicació que farà la neteja dels altres usuaris. Estarà disponible a partir de l’1 de setembre.

Sí, la família ha de retornar signada la carta de lliurament (model) on es compromet a que es farà un bon ús de l’equip i es retornarà en finalitzar el curs (o quan deixi el centre educatiu).

El procés automatitzat de neteja només aplica als equips d’alumnat. Consulteu el restabliment d’equips per docents.

No, però podeu demanar al tècnic preventiu que actualitzi manualment o remaqueti els equips que no aconsegueixen actualitzar-se.

El restabliment de fàbrica és un procés molt lent quan hi ha molta concurrència d’equips compartint una mateixa xarxa. En el cas dels equips d’alumnat s’ha creat un procediment alternatiu que es limita a esborrar les dades dels usuaris antics, alliberant espai de disc.

👉 En qualsevol cas, si observeu que un equip d’alumne restablert no funciona correctament (lentitud, es queda congelat uns segons, etc), us recomanem fer un restabliment de fàbrica.

No, només un cop. El paquet d’esborrat deixa una marca a l’equip que l’indica que ja s’ha netejat. Si necessiteu netejar l’equip de nou, feu un Restabliment de fàbrica via Intune o manualment.

Scroll to Top