Ordinadors de l’alumnat

Icona d'un megàfon

Desplegament d’ordinadors de l’alumnat de 1r i 2n d’ESO
El començament del desplegament començarà el 22 d’abril de 2024. Més informació.

Windows 11
Els ordinadors que arribin als centres a partir d’abril de 2024 es distribuiran directament amb Windows 11. Més informació.

Informació general

Equips repartits dins del Pla d’Educació digital a 6è de primària, 3t, 4t d’ESO, Batxillerat i Cicles formatius de grau mitjà.

Lenovo 300e

  • Model: Lenovo 300e
  • Tàctil: Sí
  • Pantalla: 11,6”

Depenen del sistema operatiu triat pel centre:

Sistema OperatiuRAMDisc Dur
Windows8GB128GB
Linkat4GB64GB
Chromebook4GB32GB

Equips distribuïts dins del programa estatal Red.es a 5è de primària.

ACER Travelmate Spin B3
  • Model: ACER Travelmate Spin B3
  • Tàctil: sí
  • Pantalla: 11,6”
  • Memòria RAM: 8GB
  • Disc dur: 128GB

Manual de l’ordinador ACER Travelmate Spin B3

  • Tots els equips desplegats pertanyen al centre educatiu i són cedits temporalment a l’alumnat.
  • Quan l’alumne deixa de ser alumne del centre, ha de tornar l’equip.
  • ⚠️ No es pot fer cap modificació sobre l’equip (canvi de components, substitució de sistema operatiu o programari base, etc.)
  • Model de document del lliurament d’equipament del alumnat

Per poder garantir la seguretat informàtica i poder tenir registre de les accions que els alumnes realitzen amb els ordinadors, s’ha generat un identificador digital (IDI) per a cada alumne relacionat amb el Registre d’alumnes de Catalunya (RALC).

El format de l’identificador és de 8-11 dígits seguit de @edu.gencat.cat. Exemple:

12345678910@edu.gencat.cat

👉 Aquest identificador i la contrasenya corresponent són comunicats, de forma escrita, pels tècnics en el moment del lliurament del maquinari. Malgrat tenir format de correu electrònic, no ho és. Només és un usuari per accedir a l’ordinador.

👉 Es demana als alumnes que, quan hi entrin per primera vegada, canviïn la seva contrasenya.

👉 El procés de restabliment de contrasenya no es pot realitzar per l’alumne de manera autònoma, sinó que requereix la intervenció del centre. Es pot realitzar mitjançant:

Encara que l’equipament estigui cedit a l’alumnat, és el centre el que ha de notificar al servei tècnic les incidències relacionades.

En cas d’avaria física, trencat, robatori, pèrdua, impossibilitat de connectar a la xarxa, etc.. obriu una incidència. Hi ha 3 possibilitats, ordenades per ordre de preferència:

  1. Aplicació Remedy/Pautic.
    Podeu trobar indicacions de com obrir la incidència aquí.
  2. Correu electrònic:  sau.tic@pautic.gencat.cat
  3. Telèfon: 900 100 195 – Opció 1

⚠️ Actualment, els casos de trencament per mal ús i robatori poden trigar força temps en substituir-se.

És necessari tenir els equips actualitzats per garantir el bon funcionament i la seguretat.

El procés de restabliment consisteix en la neteja de les dades i la reinstal·lació del sistema operatiu de l’equip. Per fer aquest restabliment podeu:

  • En el cas d’equips Windows, aneu amb rol de coordinació digital a Microsoft Intune, cerqueu l’equip per número de sèrie i trieu l’opció Restabliment de fàbrica.
  • En el cas de Windows, podeu fer un restabliment local de l’equip.
  • Per Chromebook i Linkat, podeu fer un restabliment local seguint aquest document.
  • Demaneu al tècnic/a preventiu la remaquetació de l’equip.

Vídeo didàctic pels alumnes

Preguntes freqüents

Alumnes de:

  • 5è, 6è de primària
  • ESO (en desplegament)

👉 Durant el curs 2020-21 es van distribuir equips a Batxillerat i Cicles formatius de grau mitjà i superior.

Sí, la família ha de retornar signada la carta de lliurament (model) on es compromet a que es farà un bon ús de l’equip i es retornarà al finalitzar el curs (o deixar el centre educatiu).

No. Només poden tenir permís d’administració la persona o persones encarregades de la coordinació digital del centre.

⚠️⚠️⚠️ El rol que permet ser administració d’un equip del centre també permet restablir (esborrar) equips del centre.

Els portàtils distribuïts pel Departament porten ja preinstal·lat un conjunt d’aplicacions bàsiques que us permeten navegar per la web, crear i editar documents de text, imatges, vídeo, so, partitures musicals, presentacions, fulls de càlcul… Amb tot, si l’aplicació que necessiteu no es troba entre les ja preinstal·lades, consulteu la següent pàgina:

https://projectes.xtec.cat/edc/aplicacions/

👉 Recordeu que teniu una màquina virtual Linkat amb permisos d’administració, on sí que podeu instal·lar qualsevol aplicació.

El coordinador/a digital ha d’accedir a l’INDIC i canviar l’estat de l’equip a Reclamat. Una vegada el centre ha demanat la devolució de l’equip a la família, i l’equip ha sigut retornat, el coordinador/a digital canvia de nou l’estat de l’equip a Disponible. L’equip es custodia en el centre fins a una nova assignació.

En el següent document s’indica el procediment a seguir: https://projectes.xtec.cat/edc/wp-content/uploads/usu2268/2020/11/Us_VM_Linkat_W10.pdf

Cada centre ha de decidir quin procediment vol seguir. Es recomana que l’alumne mantingui el mateix ordinador entre cursos. Això afavoreix la cura de l’equip per part de l’alumne i redueix les tasques de neteja i posada a punt dels equips.

No. L’alumne ha de retornar l’equip al centre del que marxa. En arribar al nou centre, se li assignarà un nou equip.

Sí. Es pot demanar que la família o l’alumne es facin càrrec de pagar una quantitat econòmica si han estat responsables del desperfecte per un ús inadequat del dispositiu informàtic deixat, tal i com faríem en desperfectes sobre altres objectes o elements del centre educatiu. Donat que el centre no es fa càrrec de la reparació dels ordinadors, no es pot indicar que aquesta sanció econòmica correspon a reparacions, sinó a una xifra equivalent al mal ús provocat sobre l’aparell. Aquesta despesa ha de ser proporcional al desperfecte ocasionat.

Més informació en el document de recomanacions de les NOFC d’EDC.

  • Canviar l’estat de l’ordinador a l’aplicació INDIC, informant que està en estat Desaparegut.
  • Cal fer denúncia del robatori indicant el SACE i/o número de sèrie de l’equip.
  • Si el robatori de l’equip es produeix al centre, la denúncia l’ha de fer la direcció del centre.
  • Si el robatori es produeix fora del centre, la denúncia l’ha de fer la família.
  • Cal obrir una incidència de tipus Incidència amb ordinador o elements d’aula CISE a Pautic/Remedy.
  • Reviseu les instruccions:
instruccions
  • No oblideu:
    • Adjuntar denúncia a l’apartat de fitxers (zona superior)
    • Problema: triar Robatori o pèrdua
    • Indiqui qui té assignat l’equipament: Assignat a alumne
    • A la descripció de l’avaria o mal funcionalment s’ha d’informar del succeït.
    • Ompliu la resta de camps demanats
  • En el cas de robatori d’equips d’alumnes no cal tramitar el TDS.
  • Si teniu algun problema d’accés a Pautic/Remedy, la Direcció del centre pot notificar el robatori mitjançant el telèfon 900 100 195 o correu electrònic sau.tic@pautic.gencat.cat.

Cada centre ha de decidir quin procediment vol seguir. Es recomana que els alumnes que està previst que segueixin al centre el curs vinent, conservin l’equip durant l’estiu. En el cas dels alumnes que no seran al centre el curs vinent (finalització d’estudis o canvi de centre), cal que retornin el dispositiu a final de curs.

El cost del nou carregador ha de ser assumit per l’alumne o pel centre.

  • Es recomana incorporar aquesta informació a les NOFC del centre.
  • Es pot trobar un model de carregador compatible en el catàleg TIC.

En construcció.

Si l’alumne es va incorporar el dia 8/11/23 o abans, ha de rebre l’ordinador al desembre del 2023 o gener de 2024. Consulteu mòdul de desplegament a INDIC.

Si l’alumne s’ha incorporat després del dia 8/11/2023, es preveu que els equips arribin al tercer trimestre.


Finançat per:

Scroll to Top