Inventari

L’inventari d’equipaments inclou les dades dels equipaments i les persones assignades. Les dades s’actualitzen a partir del mòdul Desplegaments.

L’accés es pot realitzar des del menú superior o des de la caixa corresponent dins del mòdul d’inventari.

Per defecte, es mostren tots els equips assignats al centre dins del Pla d’educació digital de Catalunya. Es poden filtrar les dades per:

Filtres generals:

  • Número sèrie: número de sèrie de l’equipament.
  • SACE: identificador numèric. Es pot trobar a una etiqueta a l’exterior de l’equipament.
  • Estat: estat de l’equipament (Per entregar, Entregat, Reclamat, Disponible, Desaparegut, No operatiu). Per saber més sobre els estats, consulteu aquest apartat
  • Projecte: nom del projecte de provisió de l’equipament.
  • Tipus: tipus de maquinari.
  • Fabricant: fabricant de l’equipament.
  • Model: model detallat de l’equipament.

Filtres MiFi/SIM: només aplicar als equipaments de connectivitat MiFi. 

  • IMEI: identificador IMEI de la targeta SIM del dispositiu de connectivitat.
  • ICC: identificador del xip de la targeta SIM.
  • Abonat: número de la línia de dades associada al dispositiu. 

Filtres portàtils:

  • Maqueta: inclou el sistema operatiu i la versió del programari preinstal·lat al moment de l’entrega al centre.  
  • Espai lliure HD: permet filtrar els equips que tenen més o menys de 20 Gb d’espai lliure al disc dur.

Filtres per persones:

  • Persona: nom i cognoms del o la docent o de l’alumne/a. 
  • Identificador: DNI de o la docent o RALC de l’alumne/a.
  • Perfil: rol de l’usuari al centre educatiu. Pot ser docent, alumne o educació.

Filtres per usuari/ària principal:

  • Usuari/ària: nom i cognoms del o la docent o de l’alumne/a. 
  • Identificador: DNI de o la docent o RALC de l’alumne/a.
  • Enrolament: permet discernir entre si l’enrolament és correcte, incorrecte o l’equip no està enrolat.

A part de la informació sobre l’equipament, la finestra del detall de l’equipament permet fer les següents accions:

  • Canviar l’estat de l’equipament.
  • Assignar l’equipament a una altra persona.
  • Afegir notes.

Es pot modificar l’estat de l’equipament fent clic al llapis que es troba al costat del camp Estat.

Canvi d’assignació d’un equip: Es pot modificar l’assignació d’un equip fent clic al llapis que es troba al costat del camp Persona

S’obre una finestra on es pot introduir l’identificador (DNI del docent o RALC de l’alumne/a), o fer una recerca per nom i/o cognoms. 

Aquesta acció assignarà l’equipament a la nova persona seleccionada. El mateix INDIC es sincronitza (en poques hores) amb l’INTUNE i estableix el nou usuari com a usuari principal (primary user).

A la pestanya Historial Assignacions, s’hi pot veure l’historial d’assignacions a persones amb la data corresponent. 

NOTA: Aquesta pantalla canviarà pròximament: s’unificaran les dues pestanyes d’historial en una de sola. 

Actualització massiva d’assignacions via fitxer: Es pot fer una actualització massiva d’estats o d’assignacions d’equips fent servir un full de càlcul. Aneu a Equipaments i feu clic a la icona de pujar fitxer: 

Trieu l’opció “Canvis d’assignació” i valideu: 

En validar, apareix un botó per pujar un full de càlcul. El mateix diàleg proposa un fitxer de referència buit. Us recomanem baixar aquest fitxer, omplir-lo amb les dades, desar-ho amb el mateix format (.xlsx) i pujar-lo per fer l’assignació massiva. El format del fitxer és senzill. Cal omplir l’identificador de l’alumne i el número de sèrie de l’equip o el SACE (només un dels dos valors, el que us sigui més pràctic). 

  • Identificador: codi numéric IDALU (alumne) o NIF (docent)
  • Número de sèrie: número de sèrie de l’equip
  • SACE: SACE de l’equip (etiqueta serigrafiada als equips)

Un exemple de fitxer amb un format vàlid: 

Per poder fer l’assignació cal que, òbviament, els usuaris i els equips pertanyin al centre educatiu. En executar l’assignació, l’aplicació informa del nombre d’usuaris correctament assignats i dels possibles errors (identificador, número de sèrie o SACE incorrecte, etc).

Per veure el detall del canvi d’assignació massiva, aneu al mòdul de Desplegaments i veureu un “nou desplegament” amb el tipus “canvi d’assignació”. Feu clic al detall i, a la pestanya Assignacions podeu trobar la relació d’equips assignats o reassignats. 

Els registres en color negre mostren les assignacions actuals, i els registres en vermell mostren l’usuari que tenia l’equip abans de l’assignació.

⚠️  Aquesta actualització massiva no canvia immediatament l’usuari principal de l’equip (primary user). El canvi s’afegeix a un procés asíncron que s’executa posteriorment. Per comprovar si ja s’ha fet el canvi, heu d’anar al detall de l’equip i verificar que l’usuari assignat i l’usuari principal coincideixen. 

El format del fitxer per fer un canvi d’estat massiu és també molt senzill, amb el Número de sèrie o SACE i l’estat al que es vol canviar l’equip. 

Desassignar un equip: Cerqueu l’equip i canvieu l’estat de l’equip a Disponible. Això desassignarà automàticament a la persona. 

A l’apartat Informació general podeu trobar un subapartat Informes

Actualment, hi ha els següents informes disponibles: 

  • Anàlisis d’ús dels equips Windows: genera un full de càlcul amb dades relatives als inicis de sessió de tots els equips Windows del centre. Permet identificar irregularitats com:
    • Equips en estat Disponible que tingui inicis de sessió freqüents i recents.
    • Equips en estat Entregat que no tinguin inicis de sessió o no tinguin inicis de sessió recents.
    • Equips amb un usuari principal (primary user) diferent de l’usuari assignat a INDIC i/o diferent de l’usuari que ha iniciat la sessió per darrer cop (usuari actiu). Els camps de l’informe associats són:
      • Usuari INDIC.: usuari que està inventariat a INDIC. Equival al camp “Identificador” que apareix als filtres i a la fitxa de Persones.
      • Usuari principal: usuari que consta com a primary user a Intune.
      • Login ID Usuari Actiu: usuari que ha fet el darrer inici de sessió a l’equip. 

En condicions normals, els tres usuaris haurien de coincidir.    

  • Persones del centre que tenen un equip d’un altre centre: permet detectar casos de persones que venen d’un altre centre i on encara consta que tenen assignat un equip. Aquesta anomalia es pot donar per:
    • La persona no ha retornat l’equip
    • El coordinador/a digital no ha desassignat l’equip

L’informe mostra les dades de l’alumne i de l’antic centre, cosa que permet posar-se en contacte per clarificar la situació. Fins que l’alumne no sigui desassignat de quip del centre antic, no es pot tornar a assignar a un equip en el nou centre.

  • Equips del centre assignats a persones que no són del centre: el cas invers a l’informe anterior. Permet detectar equips que no es van desassignar en el seu moment.  
Scroll to Top