Ús d’unitats compartides de centre a XTEC

imatge de ws

Els comptes d’usuari XTEC de centre educatiu permeten la creació d’unitats compartides per organitzar els documents i arxius que cal compartir amb la comunitat educativa. Són els espais adients per emmagatzemar:

  • Documents i arxius privats per a tots els docents del centre.
  • Documents i arxius privats per a un grup de docents (ex. Departament de Música).
  • Documents i arxius privats per a un docent que, per la seva especialitat o metodologia, necessiti més espai del que té disponible en el seu compte personal XTEC.
  • Documents i arxius públics per alumnes i famílies.
  • Documents i arxius de projectes en col·laboració amb altres centres, on el centre fa d’anfitrió creant una unitat compartida.

Quins avantatges té una unitat compartida de centre respecte a un directori?

  1. Si el docent (propietari original del directori) marxa del centre, el centre té el control sobre els permisos d’accés el directori.
  2. El docent (propietari original del directori) allibera espai de la seva quota d’emmagatzematge.
  3. La gestió de directoris i arxius ja no depèn només del docent que va crear el directori o té l’arxiu sinó que es pot centralitzar en un equip de persones.
  4. Les unitats compartides de centre poden ser de fins a 3TB, espai molt més gran que els 100 GB assignat a docent.

Com es crea una unitat compartida de centre?

L’equip directiu o alguna persona amb accés al compte XTEC de centre ha de crear tantes unitats compartides com siguin necessàries per estructurar la informació del centre.

Per fer-ho, només cal iniciar sessió amb el compte XTEC de centre (no el compte XTEC personal), anar al Google Drive i fer clic amb el botó dret a l’element Unitats compartides -> Unitat compartida nova.

unitat-compartida-nova
Estructura-unitats-compartides-centre

Una vegada creada l’estructura d’unitats, es pot delegar la gestió dels continguts en una o més persones. Per exemple, cada cap de Departament pot gestionar la unitat compartida del seu Departament.

La creació de les unitats des d’un compte de centre garanteix tenir el control dels continguts des de la direcció del centre en tot moment.

Podeu trobar més informació sobre la creació d’unitats compartides en la pàgina de referència de Google.

Com es pot delegar la gestió d’una unitat compartida?

Si després de crear l’estructura d’unitats compartides, l’equip directiu vol delegar la gestió de les unitats compartides només cal:

  1. Fer clic amb el botó dret sobre la unitat compartida i seleccionar Gestiona membres.
Captura on es veu l'opció de gestiona membres

2. Assignar a la persona o persones que han de gestionar l’espai el rol de Gestor de continguts.

captura del diàleg modal per afegir membres i definir el seu rol

Un gestor de continguts pot crear, modificar i enviar a la paperera arxius i carpetes de la unitat compartida. Podeu trobar més informació sobre la gestió d’unitats compartides a la pàgina de referència de Google.

Docents que necessiten més espai

Un docent demanant més espai

L’espai natural per allotjar els materials i recursos de classe és el seu espai personal anomenat La meva unitat, amb una capacitat de 100GB. Aquest espai està destinat per emmagatzemar el contingut necessari per al curs actual o contingut de referència de consulta freqüent.

El contingut de cursos passats, que no sigui de referència, cal moure’l a altres espai d’emmagatzematge, ja siguin dispositius físics (servidor de centre, discs durs) o altres serveis en el núvol.

Si, una vegada mogut el contingut de cursos anteriors, el docent necessita més espai:

  • Si el contingut és d’interés per a la resta de companys, pot afegir el contingut a la unitat compartida del seu departament, cicle o nivell.
docents-mes-espai
  • Si el contingut és un contingut sense interés per a la resta de companys, pot demanar a la direcció del centre la creació d’un directori dins d’una unitat compartida del centre destinada a docents que, justificadament, necessiten més espai.

L’objectiu d’aquesta ordenació d’espai d’emmagatzematge és fer sostenible el servei, evitant que s’afegeixin continguts personals no relacionats amb la pràctica docent.

Scroll to Top