EAP

Xarxa

Què són?   

Els EAP són equips d’assessorament i orientació psicopedagògic que donen suport al professorat i als centres educatius en la resposta per a tot l’alumnat i en relació amb els i les alumnes que presenten necessitats específiques de suport educatiu, així com a les seves famílies.  

On són? 

Consulteu el mapa 

Funcions 

Els serveis s’adrecen als centres educatius, els equips directius, el professorat i altres professionals implicats en l’atenció a l’alumnat, l’alumnat i les seves famílies, i el treball a la seva zona d’actuació. 

Atenció a l’alumnat i les seves famílies 

  • Identificació i avaluació psicopedagògica i/o social de les necessitats educatives especials de l’alumnat i proposta d’escolarització, en col·laboració amb els serveis educatius específics quan s’escaigui. 
  • Elaboració d’informes per a orientar l’escolarització. 
  • Realitzar la valoració motriu de l’alumnat amb necessitats educatives especials per tal d’establir el seu grau d’afectació i les seves necessitats d’accessibilitat i planificar i dur a terme programes d’intervenció amb aquest alumnat. 
  • Assessorament al professorat per a la planificació de la resposta educativa (adaptacions d’aula, de materials, plans de suport individualitzats…) que pugui necessitar l’alumnat, en col·laboració amb els i les docents, especialistes i serveis educatius específics. 
  • Assessorament a l’alumnat, famílies i equips docents sobre aspectes d’orientació personal, educativa, professional i social. 
  • Seguiment de l’alumnat amb necessitats educatives especials al llarg de la seva escolaritat i de manera especial en els moments de transició entre etapes educatives, en col·laboració amb els i les altres professionals i serveis educatius implicats. 
  • Detecció, valoració i derivació -si s’escau- d’alumnat als serveis educatius específics (CREDA, CREDV, CRETDIC), als serveis socials, de salut o de justícia (CDIAP, CSMIJ, EAIA, DGAIA…). 
  • Coordinació amb altres professionals, serveis o institucions de la zona per donar una resposta coherent i adequada a les necessitats educatives de l’alumnat. 

Atenció als centres educatius 

  • Assessorament als centres i al professorat en la identificació de necessitats educatives de l’alumnat i col·laboració en la planificació d’actuacions de resposta educativa en l’entorn escolar, familiar i social. 
  • Coordinació amb l’equip directiu i amb el professorat del centre que dona suport a tot l’alumnat. 
  • Participació en les comissions d’atenció educativa inclusiva del centre (CAEI) i a les comissions socials. 
  • Col·laborar en processos d’inclusió, en la prevenció i resolució de conflictes i en la detecció i prevenció de conductes de risc. 
  • Assessorament en processos de tutoria i orientació de l’alumnat. 
  • Assessorament per a l’entesa, la col·laboració i la confiança mútua entre les famílies de l’alumnat i el centre educatiu, especialment d’aquell que alumnat més vulnerable o amb risc d’exclusió.   

Atenció i intervenció a la zona 

  • Participació en els processos d’escolarització i transició entre etapes educatives. 
  • Treball en xarxa amb les institucions i serveis de la zona en la detecció de necessitats, l’establiment de criteris comuns d’actuació, el coneixement i la difusió de recursos. 
  • Treball en xarxa amb els diferents serveis i programes educatius de la zona o sector (CREDA, CREDV, CRETDIC) i amb equips o serveis d’altres departaments (salut, acció social i justícia) de la zona. 
  • Col·laboració amb les administracions en la planificació i optimització dels recursos educatius del sector i en temes relacionats en l’escolarització dels i les alumnes. 
  • Participació en els plans educatius d’entorn i en altres plans o programes que afavoreixen la integració escolar i social de l’alumnat (absentisme, risc d’exclusió social, salut…). 
  • Coordinació i dinamització d’activitats de Formació i intercanvi dels docents, en col·laboració amb els centres de recursos pedagògics (CRP) del SEZ. 

Al Portal de centre trobareu la normativa, la documentació i recursos per al desenvolupament de la tasca quotidiana.