Atenció educativa domiciliària

imatge de nena escrivint en una llibreta

L’atenció educativa domiciliària és un suport addicional que té la finalitat de garantir la continuïtat dels aprenentatges i la vinculació amb el centre educatiu de l’infant i adolescent quan, per motius de salut, es troba convalescent en el domicili per un període superior a 30 dies.

Són destinataris d’atenció educativa domiciliària l’alumnat en situació de malaltia escolaritzat en centres educatius sostinguts amb fons públics.

Per sol·licitar l’atenció educativa domiciliària, els pares, mares o tutors legals dels alumnes han de presentar una sol·licitud al centre educatiu on està matriculat l’alumne/a, acompanyada d’un informe mèdic.

Aquest suport consisteix en una atenció individualitzada, per part d’un o una docent del Departament d’Educació que es desplaça al domicili del menor durant el període en què la o l’alumne no pot assistir al centre educatiu.

Les principals funcions del o la docent d’atenció educativa domiciliària són:

a) Actuar com a nexe amb el centre educatiu i la família i, si escau, amb l’aula hospitalària durant la intervenció, amb accions  de coordinació i de planificació d’activitats entre l’aula i el domicili i els referents del centre educatiu.

b) Planificar la programació d’aula en el domicili i fer-ne el seguiment i l’avaluació, en col·laboració amb el centre educatiu.

c) Desenvolupar estratègies globalitzades i treball per àmbits que afavoreixin i optimitzin els aprenentatges, tot aprofitant les possibilitats que pot oferir l’entorn familiar.

+ informació