L’Escola Fluvià, com a centre educatiu participant en el projecte CETE+, ha tingut l’oportunitat de realitzar dues mobilitats per conèixer de prop sistemes educatius europeus de referència en inclusió, com són els d’Itàlia i Portugal.
Aquesta experiència internacional s’emmarca dins del pla d’acció de millora educativa elaborat per l’equip impulsor del centre, amb el suport del programa ERASMUS+. A partir de la detecció de necessitats específiques, aquest pla permet implementar accions inclusives i equitatives al centre.
MOBILITAT AL SISTEMA EDUCATIU PORTUGUÈS
La nostra experiència a Coïmbra
La valoració global de l’estada Erasmus+ a Coïmbra és molt positiva. Hem pogut observar diferents maneres d’organitzar les aules, noves formes de gestionar la diversitat i rols diversos dels docents. Ens ha impactat especialment el treball que es fa a les unitats SIEI, amb metodologies que considerem molt valuoses per acompanyar millor l’alumnat amb més necessitats educatives.
Tornem amb la motxilla plena d’experiències, aprenentatges i noves idees que tenim moltes ganes de compartir amb tot l’equip del centre. Aquesta vivència ens ha ajudat a ampliar la mirada i a reafirmar la nostra convicció que una educació inclusiva, humana i adaptada a cada infant no només és necessària, sinó possible.
Muito obrigada!
MOBILITAT AL SISTEMA EDUCATIU ITALIÀ
Tornem de Cosenza amb la motxilla plena!
Hem finalitzat la nostra estada a la Scuola M. Pretti (Istituto Comprensivo Statale Gullo) de Cosenza, Itàlia. Durant aquests dies hem estat acollits amb molta calidesa i hem pogut desenvolupar una estada d’observació a l’etapa de primària que ens ha enriquit com a professionals.
Els principals objectius d’aquesta mobilitat han estat:
-
Conèixer i comprendre l’organització del personal docent per donar resposta a la variabilitat a l’aula.
-
Observar la distribució dels espais físics del centre i analitzar com aquests responen a les necessitats de l’alumnat.
-
Descobrir noves pràctiques educatives, materials didàctics i recursos pedagògics per millorar l’acompanyament de l’alumnat, especialment aquell amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE).
Ens emportem una motxilla plena d’idees, bones pràctiques i aprenentatges que volem compartir amb la nostra comunitat educativa.
Ciao, Cosenza! I gràcies per aquesta experiència tan inspiradora.



