Hospitals de dia d’adolescents

Criteris de derivació per a un hospital de dia d’adolescents:

• Pacient de 12 a 18 anys.
  • Situació clínica que fa insostenible la vida normalitzada del pacient dins i fora de la família tot i que hi hagi tractament ambulatori.
  • Situació que requereixi una observació diagnostica o un monitoratge de conductes de risc i tractament terapèutic intensiu que sobrepassi les condicions de seguretat del tractament ambulatori.

Funcions principals dels docents a l’hospital de dia:

• Elaborar i aplicar el programa terapèutic individual (PTI).
  • Concretar el pla de treball de l’alumne d’acord amb el centre educatiu i fer el seguiment del seu progrés.
  • Coordinar-se amb els centres educatius, els equips d’assessorament i orientació psicopedagògica (EAP) i la Inspecció d’Educació.
  • Orientar l’alumnat en la continuïtat dels estudis o en el món laboral i fer-ne l’acompanyament a l’alta, en coordinació amb l’EAP i els professionals de l’Hospital de dia.