Catskills 2020-21

Un total de 139 centres participen als  Campionats d’FP de Catalunya, Catskills, aquest any en modalitat online.

Durant aquesta edició, es faran competicions de 41 especialitats diferents fins a finals de juny. Enguany els campionats s’obren al públic a través de la retransmissió en streaming

Un total de 139 centres educatius participen en la 8a edició dels Campionats de Formació Professional, Catskills, que enguany s’obren al públic a través de la retransmissió en streaming, adaptant-se d’aquesta manera a la situació actual de pandèmia. En aquesta edició es realitzen competicions de 41 especialitats diferents, cadascuna d’elles plantejada de manera telemàtica (l’alumnat participa des del propi centre) o presencial (amb una única seu on es desplacen els participants i tutors).

Un total de 426 alumnes de cicles formatius de grau mitjà i grau superior van començar els entrenaments dels campionats al mes de febrer, a mode de simulacre, per preparar-se per a les competicions que s’estendran fins a finals de juny. Aquesta edició, els campionats d’FP de Catalunya s’obren  al públic i les competicions de  les 41 especialitats es poden seguir per streaming arreu del territori català.

Els guanyadors de les modalitats amb continuació estatal competiran a Spainskills i, en cas de guanyar medalla d’or, podran participar als Worldskills, campionat internacional d’oficis que tindrà lloc a Shanghai (Xina) 2022 i a Euroskills Sant Petersburg 2023.

Els Campionats d’FP de Catalunya, que organitza el Departament d’Educació conjuntament amb els centres educatius, té lloc cada dos anys i permet fer lluir les habilitats i les competències professionals dels alumnes que hi participen. Les proves de les diferents competicions estan inspirades en el campionat internacional Worldskills. L’objectiu és promoure la transferència d’habilitats i coneixements en l’àmbit de la formació professional i, al mateix temps, estimular alumnat i professorat dins el marc de la formació professional.

Durant les diferents proves, els alumnes utilitzen moltes de les destreses adquirides als cicles que estan estudiant. Aquestes proves les elaboren persones expertes en cadascuna de les diferents categories. El contingut de les proves es recull a les Directrius Tècniques i Test Projects de cada especialitat.

Catskills 2021

Departament d’Educació conjuntament amb 24 centres docents organitzen campionats en 41 especialitats diferents:

CENTRE ORGANITZADOR ESPECIALITAT
Institut Escola d’Hostaleria i Turisme de Girona Cuina
Institut Escola d’Hostaleria i Turisme de Girona Servei de restaurant i bar
Institut Caparrella Pintura de vehicles
(Institut Les Salines) Jardineria i Paisatgisme (febrer 2020)
Institut Guindàvols Refrigeració
Institut Esteve Terradas i Illa Suport de xarxes
EASD Pau Gargallo Disseny gràfic
Institut Salvador Seguí Cures auxiliars d’infermeria i atenció sociosanitària
Institut Lluïsa Cura Aparadorisme
Institut Escola Industrial de Sabadell Prototipatge amb impressió 3D
Institut Olivar Gran Forneria
Institut Mare de Déu de la Mercè Animació digital 3D
Institut La Romànica Laboratori d’anàlisi químic
Institut Carles Vallbona Ciberseguretat
Institut Escola d’Hostaleria i Turisme de Girona Recepció Hotelera
Institut de l’Ebre Emergències sanitàries
Institut Pompeu Fabra de Badalona Fabricació de Productes Farmacèutics
EASD Josep Serra i Abella Il·lustració
Institut Jaume Huguet Ofimàtica i finances
Institut Jaume Huguet Robòtica industrial
Institut Alexandre Satorras Socorrisme
Institut de Badia Vallès/Institut Palau Ausit Indústria 4.0

WorldSkills és una organització internacional sense finalitat de lucre que de fa 50 anys organitza avui dia el campionat relacionat amb la formació professional més rellevant. En aquest campionat hi ha representades les professions i tecnologies punteres en formació professional i hi competeixen països de tot el món. L’objectiu principal de WorldSkills Competition és promoure els estudis desenvolupats en els centres de formació professional arreu del món i d’estimular alumnat i professorat de formació professional.

A la darrera edició del WorldSkills, organitzada a Kazan (Rússia) al 2019, hi van participar 7 alumnes catalans (de les especialitats de: carrosseria, electrònica, mecanitzat amb fresadora CNC, servei de restaurant i bar, suport de xarxes i jardineria i paisatgisme) un dels quals va obtenir una medalla d’excel·lència.

Per a més informació sobre aquesta edició del campionat, consulteu l’enllaç:  https://projectes.xtec.cat/catskills/

Seguiment en streaming: