Innovació APD

Art Experience

Logo Art ExperienceConvocatòria dirigida als alumnes de 2n dels cicles formatius de grau superior d’arts plàstiques i disseny de qualsevol família professional. Els alumnes s’han d’enfrontar, des d’equips formats per perfils diversos (alumnat de diferents especialitats i de diferents Escoles d’Art) a un repte sobre un tema prèviament definit per part de la Institució/Empresa, i generar propostes de disseny d’un producte. Cada grup ha de presentar un prototip o l’esbós d’una idea, no un producte acabat, ja que l’activitat es desenvolupa al llarg d’una única jornada de treball. Es valoren les idees originals sobre el tema plantejat, així com la iniciativa, el treball en equip i la capacitat de síntesi. La jornada conclou amb la presentació per part de l’alumnat dels projectes i plans de treball per a la seva possible aplicació. L’empresa/institució selecciona el projecte que considera que reuneix de manera més efectiva els requisits plantejats.

CooperArt

CooperArtEl programa d’innovació i transferència de coneixement CooperArt desenvolupa metodologies d’innovació i transferència de coneixement entre els centres i les empreses o entitats i integra formació específica i de jornades d’intercanvi, amb l’objectiu que les escoles d’art es donin suport i comparteixin estratègies i experiències.

Així mateix, fomenta la innovació i l’intercanvi de bones pràctiques amb altres centres educatius; promou el compromís col·lectiu entre el professorat, l’alumnat i les empreses o entitats i el desenvolupament de capacitats clau com la responsabilitat, l’organització del treball, l’emprenedoria, el treball en equip, l’autonomia, la resolució de problemes, la comunicació i l’aprendre a aprendre, davant de reptes amb sentit empresarial, i posa a les escoles d’art en disposició d’interactuar amb altres centres educatius, les empreses i les entitats per al desenvolupament, transferència i aplicació de coneixements.

Rodatge Maleït

Rodatge MaleïtDurant el mes d’octubre de 2023, en el marc de la Setmana del Cinema Fantàstic de Sitges, la Direcció general d’FP amb alumnat de Formació professional i d’ Ensenyaments de Règim Especial d’arts plàstiques i disseny i d’arts escèniques d’una cinquantena d’Escoles d’Art i Instituts d’FP de tot Catalunya han realitzat un espai experimental en format “passatge del terror” anomenat el Rodatge maleït, a l’edifici del Centre cultural Miramar de Sitges. Prop de 13.000 persones han visitat aquest projecte innovador, fruit de la col·laboració a tres bandes entre el Departament d’Educació, l’Ajuntament de Sitges i el Sitges Festival Internacional de Cinema Fantàstic. En el projecte, ideat per l’empresa Creartiva, han estat implicats un total d’uns 925 alumnes i 45 títols professionalitzadors diferents.

Talent Creatiu i Empresa

Logo del Talent Creatiu i EmpresaEl Programa “Talent creatiu i empresa” té com a finalitat l’apropament entre la realitat productiva i de serveis del món productiu i els coneixements, bagatge i especificitat dels centres educatius. Amb aquest programa els centres educatius reben informació actualitzada i directa del sector econòmic i professional, alhora que entren en contacte amb la tecnologia més avançada, i l’empresa rep el talent i creativitat de les noves generacions i futurs professionals. L’objectiu del programa és permetre als estudiants integrar en el seu aprenentatge l’entorn laboral d’un ambient real, adquirint hàbits de relacions humanes a l’empresa, del treball en equip, l’orientació cap al client, sentit d’iniciativa i esperit emprenedor, cultura d’empresa, innovació tecnològica, perfils professionals, i altres.

Jornades d’Art i Disseny: de l’escola a l’empresa

Logo Jornada APDPresentació dels millors projectes de les escoles d’art i disseny, en el decurs d’una gala amb la participació de l’alumnat, professorat i les empreses.

Nice One

Projecte innovador que es va realitzar per primera vegada el curs 2019-2020, fruit de la col·laboració a tres bandes entre el Departament d’Educació, la Fira de Barcelona i l’empresa Bandai Namco. Suposa un repte educatiu que es fonamenta en la creació d’un espai real resultat de la participació de diferents centres de tot Catalunya, tots amb un objectiu comú.

Informació a la XTEC
Vídeo passi exhibició