Rodatge Maleït

Rodatge MaleïtDurant el mes d’octubre de 2023, en el marc de la Setmana del Cinema Fantàstic de Sitges, la Direcció general d’FP amb alumnat de Formació professional i d’ Ensenyaments de Règim Especial d’arts plàstiques i disseny i d’arts escèniques d’una cinquantena d’Escoles d’Art i Instituts d’FP de tot Catalunya han realitzat un espai experimental en format “passatge del terror” anomenat el Rodatge maleït, a l’edifici del Centre cultural Miramar de Sitges. Prop de 13.000 persones han visitat aquest projecte innovador, fruit de la col·laboració a tres bandes entre el Departament d’Educació, l’Ajuntament de Sitges i el Sitges Festival Internacional de Cinema Fantàstic.

El projecte ha consistit en una activitat ambientada en un antic estudi cinematogràfic abandonat, on els visitants han viscut situacions terrorífiques, buscant així la connexió amb el món del cinema i la temàtica principal del festival. Ha estat un espai immersiu d’una situació misteriosa, on a mida que els participants fan el recorregut són sorpresos per diversos muntatges i actors que els fan viure moments de por i a les seves mans està escapar a l’exterior i deixar enrere aquell malson.

L’alumnat implicat d’Arts plàstiques i disseny, d’Arts escèniques i de Formació professional ha estat l’encarregat de la posada en marxa, sota les directrius d’un dissenyador, de totes aquelles tasques necessàries per posar en funcionament l’espai vivencial del “Rodatge maleït” com són, entre d’altres, la realització del circuit, del muntatge i de tots els seus equipaments, la posada en escena, els decorats, el vestuari, la perruqueria, el maquillatge, la retolació, el so, etc. i així recreen l’espai experiencial dins el marc de la Setmana de Cinema de Terror de Sitges, tots amb un objectiu comú.

Aquesta experiència ha promogut les noves tecnologies i els continguts al voltant de l’univers digital a través d´activitats i experiències que, al marge del joc i la diversió, ofereixen a docents i alumnes un món d’entreteniment, formació i sortides professionals a través del nou espai del Rodatge maleït del Departament d’Educació. Aquesta proposta ha posat en evidència la potencialitat de la formació professionalitzadora i els avantatges de fer un projecte real en un context significatiu.

En el projecte, ideat per l’empresa Creartiva, han estat implicats un total d’uns 925 alumnes i 45 títols professionalitzadors diferents.