Exempcions

Exempció de mòduls formatius determinats i de la Fase de Pràctiques en Empreses, Estudis o Tallers (FCT) per la seva correspondència amb l’experiència laboral

Es pot determinar l’exempció de mòduls formatius en el currículum del cicle i de la Fase de Pràctiques en Empreses, Estudis o Tallers (FCT) per la seva correspondència amb la pràctica laboral, sempre que s’acrediti, com a mínim, un any d’experiència relacionada amb els coneixements, les capacitats i les destreses i, si escau, les unitats de competència pròpies dels mòduls i/o de l’exercici professional específic del cicle formatiu corresponent, d’acord amb el que estableix la norma que regula cada títol.

L’exempció del 100 % de les hores de la Fase de Pràctiques en Empreses, Estudis o Tallers (FCT) s’atorga si l’alumne o alumna acredita experiència professional (relacionada amb l’àmbit professional i de treball, i les principals ocupacions i llocs de treball del cicle formatiu) que es correspon a un nombre d’hores igual o superior.

Els criteris d’exempció de la Fase de Pràctiques en Empreses, Estudis o Tallers (FCT) i la seva tramitació són els que es recullen a la publicació Normativa de la formació pràctica en centres de treball.

L’experiència laboral a què es refereix l’apartat anterior s’ha d’acreditar amb ladocumentació següent:

• Certificat de l’empresa on s’ha adquirit l’experiència laboral; hi ha de constar la durada del contracte, l’activitat exercida i el període en què s’ha dut a terme l’activitat.
  • En el cas de treballadors per compte propi, certificat d’alta en el Cens d’obligats tributaris i evidències de l’activitat exercida.

Els mòduls formatius i la Fase de Pràctiques en Empreses, Estudis o Tallers (FCT) objecte d’exempció perquè es corresponen amb la pràctica laboral figuren a l’expedient acadèmic de l’alumne o alumna com a “exempt/a”.

Els mòduls objecte d’exempció perquè es corresponen amb la pràctica laboral no computen per calcular la nota mitjana final.

La tramitació de la sol·licitud d’exempció dels mòduls formatius per correspondència amb l’experiència laboral s’ha de fer des del servei d’assessorament i reconeixement acadèmic dels aprenentatges d’estudis professionals d’arts plàstiques i disseny per la seva correspondència amb l’experiència laboral que ofereixen els centres autoritzats.