Reconeixements

Reconeixement d’estudis i crèdits ECTS en els cicles formatius de grau superior d’APD

El Reial Decret 1618/2011, de 14 de novembre, sobre reconeixement d’estudis en l’àmbit de l’educació superior, preveu el reconeixement de crèdits que l’alumne o alumna pot sol·licitar segons els estudis cursats i els que vol cursar, que depèn de la durada dels currículums o plans d’estudi.

Els estudis reconeguts no poden superar el 60 % dels crèdits del pla d’estudis o del currículum del títol que es pretén cursar.

Les sol·licituds s’han de presentar en el termini des que l’alumne o alumna es matricula fins passat un mes des de l’inici oficial del curs en què està matriculat.

El director o directora del centre ha de trametre les sol·licituds de reconeixement de l’alumnat a la Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial, les quals s’han d’acompanyar de l’acreditació oficial dels estudis dels quals se sol·licita el reconeixement, és a dir, el títol oficial d’educació superior expedit per les autoritats competents o certificat substitutori. En el cas d’estudis parcials, cal aportar el certificat acadèmic oficial corresponent als estudis superats.

El termini màxim per resoldre i notificar les resolucions és de tres mesos a partir de l’endemà del dia d’entrada de la sol·licitud en el registre. Si passat aquest termini no es rep cap resolució expressa, s’ha d’interpretar com a silenci administratiu.

En el cas dels mòduls o unitats formatives reconeguts, cal computar la qualificació obtinguda al centre d’origen; els que siguin objecte de reconeixement figuren a l’expedient acadèmic de l’alumne o alumna com a “continguts reconeguts”.