Comencen les trobades d’alumnes del programa Escacs a l’Escola

Santa Coloma de Gramenet, Reus i Tarragona acolliran les primeres trobades d’alumnes del programa Escacs a l’escola previstes per aquest any.

Divendres 12 d’abril, més de 700 infants d’onze centres educatius de Santa Coloma de Gramenet participaran en la més primerenca de les trobades d’alumnes que participen al programa Escacs a l’escola, el qual s’està desenvolupant en horari lectiu arreu de Catalunya.

La trobada aplegarà alumnes de 3r a 6è de primària, els quals compartiran tot el matí jugant diverses partides d’escacs entre ells. Els centres participants són les escoles Ferran de Sagarra, Fuster, Antoni Gaudí, Primavera, Riera Alta, Les Palmeres, Lluís Millet, Banús, Fray Luís de León, Jaume Salvatella i Tanit.

L’activitat està coordinada pel Centre de Recursos Pedagògics de Santa Coloma de Gramenet i els mestres de les escoles que participen al curs de formació “Més Escacs” que ofereix el Departament d’Educació, amb el formador Josep Serra al capdavant. La trobada també compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de la població i el Club d’Escacs Gramenet.

D’altra banda, el dimecres 17 d’abril se celebraran les trobades del Baix Camp i el Tarragonès, les quals aplegaran uns 450 alumnes de 3r de primària de diversos centres educatius d’aquestes dues comarques.

Les instal·lacions de l’escola Alberich i Casas de Reus acolliran prop de 200 alumnes procedents de set escoles del Baix Camp: Alberich i Casas, La Vitxeta, Montsant (totes tres de Reus), Josep M. Soler i Gené (Montbrió del Camp), Josep Fusté (Alforja), Ramon Sugrañes (Almoster) i Sant Rafael (La Selva del Camp).

D’altra banda, la trobada del Tarragonès es jugarà, com en altres edicions, al Complex Educatiu de Tarragona, i hi participaran 240 alumnes de cinc escoles: Sant Bernat Calvó (Vila-seca), Ponent (Tarragona), Europa (Salou), La Portalada (Altafulla) i La Canonja.

L’organització de les trobades l’han dut a terme els mestres referents d’escacs de les diferents escoles participants, amb la col·laboració dels formadors del programa Escacs a l’escola en aquesta zona: Toni Cañadas i Jordi Franquet. També hi col·laboren l’Ajuntament de Reus, el Consell Esportiu del Tarragonès i el Complex Educatiu de Tarragona.

Les activitats compten amb el suport del Departament d’Educació i la Federació Catalana d’Escacs.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *