PIPA l’exploradora de canonades

Alumnes de l’institut de l’Ebre han desenvolupat un robot anomenat Pipa, destinat al control de la qualitat de les canonades d’aigua. Aquest projecte ha estat fruit de la col·laboració de l’empresa AMIBLU que tenia la necessitat d’un robot per verificar la qualitat de les seves instal·lacions i la professora Nuria Bordes i els alumnes de l’institut de l’Ebre.

Aquest projecte ha permès aplicar la creativitat dels alumnes per desenvolupar un producte real i que els permetrà esdevenir millors professionals. Pipa estava previst que estaria enllestida a finals de maig però l’actual situació ha endarrerit el seu desenvolupament, amb tot el prototipus presentat a la primera mostra impuls FP va merèixer ser el guanyador del primer premi a la innovació. Però la podem veure en acció.