PROJECTE 1 ACTIVAFP

PROJECTE 1

PROJECTE 1.

INICI DE CURS AMB UNA PROPOSTA DE L’ACTIVAFP TRANSVERSAL A DIFERENTS NIVELLS I FAMÍLIES PROFESSIONALS

Paz Gómez Jorge. Coordinadora del programa activafp

 

Comencem el curs amb una incertesa mai viscuda i pensant en el treball per projectes als centres.

Des del programa activafp us presentem un enunciat de projecte que esperem us sigui motivador i inspirador.

Com sabeu sempre expliquem que els enunciats han de ser curts, oberts, difosos per a que tinguin moltes solucions i punts de reflexió i recerca, lligats al currículum i al context econòmic-social, reals, motivadors i inspiradors per l’alumnat i el professorat.

Esperem que el següent enunciat compleixi per vosaltres tots aquests requisits. 

El centre ha de posar a l’abast de tota la comunitat educativa *productes d’higiene i desinfecció per les mans. Participem en la organització del centre per tenir sempre gel hidroalcohòlic a totes les aules, secretaria, consergeria i diferents espais. L’enunciat pot continuar segons el nivell en què vulgueu aplicar-lo.

* Podem fer altres variacions, per exemple que el subministrament sigui de mascaretes de seguretat o fer la difusió o conscienciació en relació a l’ús de mascaretes i gel hidroalcohòlic…

Aquest enunciat es pot desenvolupar i aplicar en diferents nivells (PFI, GM o GS simultàniament) i famílies professionals, inclós intercentres. 

Per exemple:

  • En relació a la família d’Administració i Gestió poden posar en marxa un pla d’empresa per la compra i distribució del producte dintre del centre. Generació d’una marca juntament amb la família de Comerç i Màrqueting.
  • En relació a la família de Comerç i Màrqueting, tant els cicles formatius de grau mitjà com els de grau superior poden lligar activitats d’ensenyament-aprenentatge al subministrament, distribució, emmagatzematge, pla de marketing, etc.
  • En relació a la família d’Informàtica i Comunicacions es pot crear una web o un app on recollir les comandes del producte o identificar si falta estoc al magatzem, que estaria controlat pel departament de compres de la família d’administració i gestió o amb el departament de comerç i màrqueting en relació a la distribució en els llocs on hi ha la petició del producte (aula, secretaria, etc.)
  • En relació a la família Química es pot fer des de la fabricació fins al control de qualitat del producte.
  • En relació a la familia tèxtil, confecció i pell si feu una variació de l’enunciat en relació a tenir mascaretes per tothom i es pot fer des de la fabricació fins al control de qualitat del producte. 
  • ….

Segur que esteu pensant en altres ramificacions, en altres famílies professionals d’aquest projecte. Doncs endavant!! 

Si us motiva aquest projecte, us deixem aquí el link a una presentació en la plataforma genially on teniu els objectius, la metodologia i el desenvolupament que us proposem. Al final de curs presentarem els resultats,  quants centres del programa i a quin nivell s’ha arribat a fer aquest projecte i us afegirem a  l’annex els  informes dels equips docents que l’hagin realitzat amb les seves conclusions.

Si necessiteu assessorament, orientacions, partners per fer el projecte en els centres inscrits al programa teniu un equip impulsor amb un/a coordinador/a que us pot ajudar en relació a com es treballen les metodologies actives.

En tot cas us recordem el nostre correu: 

activafp@xtec.cat

Esperem que tot vagi bé i es puguin desenvolupar totes les activitats planificades. Continuem al vostre costat!!

Coordinació del programa activafp

TANCAMENT DELS CURSOS SOBRE ABP DE FORMACIÓ INTERNA DE CENTRE (FIC) I CURS PER A COORDINADORS DE CENTRE DEL ACTIVAFP. OFERTA CURSOS FIC 20-21

Entre les funcions d’un coordinador del programa activaFP de centre està la difusió i formació del claustre de professors.
Aquesta setmana es tanquen els cursos de formació interna de centre sobre ABP que s’estaven desenvolupant als següents centres:

  • Escola Municipal del treball de Granollers
  • INS Alexandre Galí
  • INS Montsià
  • INS Santa… Llegeix més»

QUÈ ÉS LA DIVERSITAT CULTURAL I PER QUÈ M’HA DE PREOCUPAR COM A PROFESSOR/A D’FP?

Mònica Moreno
mmore382@xtec.cat
Professora Tècnica d’FP
Especialista en mitjans interactius i competències digitals crítiques (MSc UPF)
Assessora en interculturalitat (MA UdG)
 
Diversitat cultural, multicultural, intercultural, transcultural, inclusió, integració… No us sentiu embriagats/des de terminologia pedagògica, que sovint no materialitza? De tant fer-la servir, despullem de significat conceptes tan importants com respecte… Llegeix més»

Orientafp_experiències: DEL RUGBI A L’AULA

 
Per tal de millorar la convivència al centre i afavorir el treball en equip entre delegats i delegades dels diferents grups, a l’ETP Xavier de Barcelona aquest curs han estat treballant competències transversals a través de l’esport. A l’experiència participaren 4 grups de Batxillerat, 8… Llegeix més»

JORNADA DE CLOENDA XARXA ORIENTAFP: EXPERIÈNCIES EN ORIENTACIÓ PROFESSIONAL


Com assenyala  un dels darrers documents sobre orientació professional, consensuats entre diversos organismes internacionals –UNESCO, CEDEFOP, Comissió Europea, etc.–,  “l’orientació professional ajuda la gent a reflexionar sobre les seves ambicions, interessos, qualificacions, habilitats i talents, i relaciona aquest coneixement sobre qui són i amb… Llegeix més»

CLOENDA DEL PROGRAMA ActivaFP

JORNADA DE CLOENDA DELS PROGRAMES I PROJECTES DEL DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ
CLOENDA DEL PROGRAMA ActivaFP
Curs 19-20
El dia 11 de juny es va fer la Cloenda dels programes i projectes de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial (DGFPIERE) . Web de… Llegeix més»