TANCAMENT DELS CURSOS SOBRE ABP DE FORMACIÓ INTERNA DE CENTRE (FIC) I CURS PER A COORDINADORS DE CENTRE DEL ACTIVAFP. OFERTA CURSOS FIC 20-21

Entre les funcions d’un coordinador del programa activaFP de centre està la difusió i formació del claustre de professors.

Aquesta setmana es tanquen els cursos de formació interna de centre sobre ABP que s’estaven desenvolupant als següents centres:

• Escola Municipal del treball de Granollers
  • INS Alexandre Galí
  • INS Montsià
  • INS Santa Eulàlia de Terrassa
  • INS Sant Cugat

El mínim d’inscrits per les formacions internes de centre és de 5 docents. Per tant és una eina que els coordinadors de centre poden aprofitar per formar als seus equips impulsors. En els casos anteriors hi ha centres que han fet el curs per a 8 professors i altres per més de 30.

Els centres han fet servir la plataforma Odissea on està dissenyat el curs i han fet la réplica o han contextualitzat a nivell intern del curs Bàsic d’ABP, aquest curs ha tingut diferents nomenclatures durant els anys: Aprenentatge col.laboratiu basat en projectes o també s’ha anomenat Metologies per a l’FP. ABP. En tot cas, es tracta d’un recurs que el programa activaFP posa a disposició dels coordinadors de centre del programa per a poder impartir-lo dintre de cada centre.

En aquest moment s’està també tancat la mateixa formació per 36 coordinadors del programa ActivaFP de centre que el curs vinent podran aprofitar aquesta formació per fer la rèplica del curs al professorat interessat en metodologies actives del seu centre.

L’objectiu d’aquest curs és apropar al professorat d’FP a les metodologies docents on hi ha un veritable treball per part de l’alumne per aprendre i fer significatius els coneixements. Aplicar aquestes metodologies a activitats relacionades amb l’àmbit laboral.La metodologia d’aquest curs consisteix en que a partir d’una documentació bàsica penjada al moodle i les activitats proposades el professorat farà un equip de treball i solucionarà un petit enunciat que ha de resoldre segons la metodologia ABP. El segon nivell del curs consisteix en que el professorat ha de presentar una proposta d’activitat seguint aquestes metodologies i portar-la a terme amb algun grup/classe. Tot això es desenvoluparà de manera on line (encara que amb el confinament s’han començat a fer classes en videoconferència que han ajudat a fer el feedback adient als inscrits) , hi ha un aula virtual amb fòrum de dubtes per anar assessorant i llocs on anar penjar les tasques que s’aniran demanant durant la posada en marxa de la proposta feta per l’alumnat del curs.

Si hi ha algun centre del programa ActivaFP interessat en replicar aquesta formació interna heu d’omplir la fitxa que teniu en aquest link.

Fitxa de petició de formació interna de centre.

Per tirar endavant la vostra proposta heu de tenir el permís de la vostra direcció, ser un dels responsables del programa en el vostre institut i haver cursat prèviament aquesta formació (si considereu que ja teniu el nivell superat per impartir un curs bàsic ho haureu de demostrar amb certificats d’altres cursos de formació) i a més a més, us heu d’assegurar que teniu suficient professorat del vostre centre interessant en fer el curs.

Recordeu que és una formació sense cost pel Departament d’Educació i que els assistents reben un certificat de formació de 30H si fan totes les tasques assignades.

La data d’inici del curs sempre ha de ser d’un mes després de la data d’emissió de la fitxa. Us recomanem que si voleu fer alguna proposta pel curs vinent sigui amb data d’inici finals de setembre i fins al 30 de novembre.

Lloc per fer l’entrega de la fitxa omplerta pel centre

Des de la coordinació del programa ActivaFP agraïm a tot el professorat implicat en aquestes formacions, per la seva actitud proactiva i implicació amb el programa.,,,,