l’INS Josep Brugulat i la violència masclista

L’alumnat de formació professional de l’INS Josep Brugulat crea un Punt Lila mòbil

Els cicles formatius de la família de fusta i moble de l’institut Josep Brugulat, amb la coordinació del Punt de Salut Jove de l’Àrea de Joventut de l’Ajuntament de Banyoles, han portat a terme un projecte de construcció d’un nou punt d’atenció, sensibilització, prevenció i acompanyament en cas de violència masclista que s’utilitzarà, a partir d’ara, en diferents espais i activitats de la ciutat, no només vinculades a l’oci nocturn i al públic juvenil.

El nou espai, a més de facilitar suport en casos d’assetjament, fomentarà el desenvolupament d’hàbits saludables, per reduir els riscos associats al consum d’alcohol i altres substàncies i promourà l’autonomia personal, l’autogestió de la salut i la presa de decisions.

El projecte es va engegar conjuntament ara fa tres anys recollint les necessitats dels tècnics de joventut per a l’atenció al Punt Lila, dissenyant i preparant la maqueta i treballant per convertir una caravana en un Punt Lila mòbil. En el procés, que la pandèmia va allargar tres anys, hi han participat una vintena d’alumnes dels cicles formatius.

El Punt Lila consisteix en una mena de caravana que, un cop oberta, queda ambientada en 3 espais diferenciats: un que facilita la tasca informativa i d’assessorament per part dels tècnics, un altre que permet dinamitzar activitats de sensibilització i un de reservat i interior per a l’atenció immediata en cas d’agressió sexista.

Per al desenvolupament d’aquest projecte pioner, s’ha comptat amb el suport del dissenyador de renom internacional Andreu Carulla, a més del finançament per part de Dipsalut de la Diputació de Girona i del Rotary Club de Banyoles.

L’Ester Busquets, regidora de Benestar Social de l’Ajuntament de Banyoles, ha comentat que “aquest Punt Lila és fruit d’un treball transversal entre diferents àrees del consistori, l’Andreu Carulla i els alumnes que han estat part activa d’un projecte real que acaba quedant a la ciutat i que ens permetrà oferir una atenció més especialitzada i amb més recursos tant per fer visible el servei, com també per oferir una atenció més individualitzada”.

El director de l’Institut Josep Brugulat, Rafel Juanola, s’ha felicitat pel Punt Lila i ha explicat que “des del centre teníem una inquietud per construir un projecte que enllacés amb la ciutat i que acabés essent una realitat i hem aconseguit passar de la idea, fer-la créixer i que acabi essent una realitat que veureu en diferents espais de la ciutat”.

El nou Punt Lila s’estrenarà el proper dissabte 11 de febrer coincidint amb la celebració del Carnestoltes. S’instal·larà a la plaça de les Rodes de les deu de la nit a les quatre de la matinada.

Publicacions: