Com reconèixer i fer visibles les llengües d’origen?

Obertes les inscripcions per participar en la II Jornada de llengües i cultures d’origen a Barcelona.

El 24 de maig tindrà lloc al CCCB de Barcelona la II Jornada de llengües i cultures d’origen a Barcelona que enguany té com a títol Com reconèixer i fer visibles les llengües d’origen?

Aquesta trobada, organitzada pel Servei de Llengües Estrangeres i d’Origen de la Subdirecció general de Llengües està adreçada als docents dels centres educatius i assessors/es LIC de Catalunya i se celebrarà al CCCB de Barcelona entre dos quarts de deu i dos quarts de tres de la tarda. Per tal de poder-hi assistir, cal formalitzar la inscripció mitjançant l’aplicatiu del Departament fent ús del codi 9000610542, disponible fins al dia de la jornada, el 24 de maig.

Els objectius de la jornada són:
– Presentar bones pràctiques d’aula d’incorporació i tractament de les llengües i cultures de l’alumnat amb orígens familiars estrangers.
– Reflexionar sobre els riscos de no tenir en compte la diversitat lingüística / cultural en general i, específicament, en un context educatiu.
– Sospesar les oportunitats de la diversitat lingüística / cultural: tant individualment com des del punt de vista social.
– Analitzar com es gestiona i com s’hauria de gestionar aquesta diversitat en un centre educatiu.
– Valorar quines oportunitats ofereix la diversitat a tot el col·lectiu on s’inscriu (competència global, internacionalització, etc.).
– I, finalment, i a partir de les activitats i continguts presentats, obrir un espai de reflexió sobre com tractar la diversitat lingüística i les llengües d’origen a l’aula i al centre.
Per a més informació, podeu adreçar-vos al correu del servei de Llengües Estrangeres i d’Origen.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>