Dia Europeu de les Llengües 2022: “Valorar totes les llengües a Europa”

L’Any Europeu de les Llengües 2001, organitzat de manera conjunta pel Consell d’Europa i la Unió Europea, va aconseguir implicar milions de persones en els 45 països participants a través d’activitats que celebraven la diversitat a Europa i promovien l’aprenentatge de llengües.

Els objectius generals del Dia Europeu de les Llengües són:

1. Destacar la importància de l’aprenentatge de llengües i diversificar la varietat de llengües que s’aprenen amb l’objectiu d’incrementar el plurilingüisme i la comunicació intercultural.

2. Promoure la riquesa de la diversitat lingüística i cultural d’Europa, que hem de preservar i potenciar.

3. Promoure l’aprenentatge permanent de llengües tant dins com fora de l’escola, ja siga amb el propòsit de fer estudis, intercanvis, per necessitats professionals, mobilitat o plaer.

Hi ha moltes maneres divertides d’implicar-se activament des dels centres educatius. Aquí en teniu una gran varietat de propostes.

Vídeo impulsat per Joan Molina, cap de llengües estrangeres de la Catalunya Central amb la col·laboració de l’alumnat i professorat de l’Institut la Plana de Vic.